هشدار دادستانی به پیمانکاران کم کار

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس پیش‌ازظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص برداشت مبالغی از آورده متقاضیان برای احداث راه و پل‌های دسترسی فازهای مختلف مسکن مهر پردیس، اظهار داشت: در خصوص برداشت از آورده متقاضیان در پروژه‌های روبنایی و بخشی از پروژه‌های زیربنایی عددی که در گذشته اعلام می‌شد که ۸۰۰ میلیارد تومان است که کمتر از این مبلغ است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: در آن زمان این هزینه‌ها را طی برآوردهایی که به متقاضیان اعلام شد، در طرح دیده بودند و جزئی از هزینه‌ها بود.

هدایت ضمن اشاره این اینکه افزایش قیمت‌ها و تورم‌ها در آن زمان در افزایش هزینه‌های ساخت مسکن مهر تأثیر داشت، افزود: ما ساخت مسکن مهر را با دلار یک هزار تومانی آغاز کردیم اما طی مقاطعی افزایش قیمت منجر به این شد که پروژه‌ها با هزینه‌های بیشتری تکمیل شود.

وی ادامه داد: اما امروز با توجه به اینکه وظیفه داریم به مردم در بخش ساخت کمک کنیم به دنبال مصوبه‌ای هستیم تا بتوانیم از محل منابع داخلی شرکت عمران پردیس در بخش ساخت کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس اضافه کرد: در پی گرفتن این مصوبات هستیم تا بتوانیم بخشی از منابعی که در آن زمان صرف ساخت پل‌های دسترسی و راه‌سازی شده را به‌حساب متقاضیان بازگردانیم.

هدایت تصریح کرد: تمام ارزش‌افزوده‌هایی که در مسکن مهر پردیس اتفاق افتاده منوط به ساخت همین تقاطع‌ها، راه‌های دسترسی، پل‌های ایمن، آب فاضلاب و… بود و اگر انجام نمی‌دادیم شاید تا چند سال آینده هم قادر به افتتاح این پروژه‌ها نبودیم.

وی اظهار کرد: در سنوات گذشته بخشی از مسکن مهر پردیس که تحویل متقاضیان شد نیز از همان تدبیری صورت گرفت که در آن زمان اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: اگر در حال حاضر مسکن مهر در شهر جدید پردیس با ۴۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود به دلیل وجود زیرساخت‌هایی مانند راه‌های دسترسی احداث شده است اما ما به دنبال این هستیم که از طریق منابع داخلی شرکت عمران پردیس در بخش ساخت به متقاضیان کمک کنیم.

هدایت در خصوص پیمانکارانی که نسبت به اتمام و فعال‌سازی پروژه‌های خود اقدامی نمی‌کنند، گفت: یک شرکت طی دو جلسه‌ای که طی هفته‌های اخیر برگزار شد فعالیت خود را آغاز کرده و در همین مسیر اکثر پروژه‌هایی که در فاز ۸ وجود دارد به‌جز دو پروژه‌ای که مشکل حقوقی دارند فعال شدند.

وی ادامه داد: با کمک دادستان شهرستان پردیس در پی احقاق حق متقاضیان هستیم و دادستانی روز گذشته یک شرکت را به دلیل نداشتن فعالیت احضار کرده است و پیمانکاران کم‌کار و کسانی که کارها را متوقف کردند نیز به دادستانی احضار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه این همت عمومی در شهرستان پردیس ایجاد شده تا بتوانیم این پروژه‌ها را فعال کنیم، اظهار کرد: در خصوص پروژه آباد بوم پارس نیز با پیمانکار را جلسه‌ای را گذاشتیم و طی این مدت پروژه را فعال کرده‌اند و باهم به جدول زمان‌بندی رسیدیم که طی آن زمان‌بندی واحدها را تحویل متقاضیان بدهیم.

هدایت در خصوص فعالیت املاک غیرمجاز در پردیس بیان کرد: در این خصوص جلسه‌ای با رئیس و اعضای اتحادیه مشاورین املاک شهرستان پردیس برگزار کردیم و در این خصوص تصمیمات خوبی اتخاذ شد که به‌زودی اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه تجمع راه مناسبی برای تحقق خواسته‌های متقاضیان نیست، اذعان داشت: هر متقاضی که تقاضایی داشته باشد، جلسه‌ای را با پیمانکار مربوطه برگزار خواهیم کرد و هر متقاضی که بخواهد با همراهی پیمانکار به پروژه خود می‌روند.

وی تصریح کرد: متقاضیان به دنبال این هستند که پروژه‌هایشان فعال شود و یک امیدی از این پروژه‌ها داشته باشند که خوشبختانه این فضا ایجاد شده و فعالیت در تمام پروژه‌ها برقرار است.

هدایت اضافه کرد: این اطمینان را به تمام مالکان مسکن مهر پردیس می‌دهم که ما به‌صورت شبانه‌روزی، حتی روزهای تعطیل در پروژه‌ها حاضر هستیم و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌صورت هفتگی آخرین وضعیت پروژه‌ها به مالکان پیامک خواهیم کرد و می‌توانند در کارتابل‌های خود این روند را مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: متقاضیان اگر پیشرفت‌های فیزیکی را شاهد باشند به آینده مسکن‌های خود امیدوار خواهد شد و اعتراض و تجمعی وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص رفع معارض مسکن‌های مهر در فاز ۸ اظهار داشت: با رفع معارض در فاز ۸ حدود ۴ هزار واحد با رأی دادگستری مشکلشان حل و ظرفیت ساخت واحدها باز شده است و به‌زودی انتخاب واحدها برای این فاز آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا