نشان ملی مادری رونمایی شد

ریال نیوز : به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از نشان ملی مادری رونمایی شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد ۱۵ خرداد، همزمان با تولد مبارک حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و روز زن و مادر، طی مراسمی در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) از «نشان ملی مادری» رونمایی شد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و نماینده ولی فقیه در استان قم در این مراسم بر اهمیت فرزندآوری در اسلام و همچنین جلوگیری از سقط جنین تاکید کرد.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: سقط‌ جنین به معنی کشتن یک انسان است و باید مردم را از عواقب آن آگاه کرد. تحقیر و بی‌حرمتی که به‌خاطر اندیشه‌های بسیار سخیف نسبت به دختران در عصر جاهلیت می‌شد امروز هم در جاهلیت مدرن نسبت به دختران و پسران اعمال می‌شود و عده ای با ناآگاهی قبل از ولادت آن‌ها را سقط می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: یکی از مصادیق خیر کثیر همین بحث فرزندآوری و جمعیت است که اهمیتش از بسیاری از کارهای خیر دیگر بیشتر است.

سیدمصطفی سیدهاشمی، رئیس هیات مدیره بنیاد ۱۵ خرداد نیز گفت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دور جدید فعالیت‌هایش با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نیاز جامعه، عمده اقدامات خود را بر دو موضوع جمعیت و خانواده متمرکز کرده و پویش‌ها و کارویژه‌های متنوع و متعددی را در این حوزه‌ها تعریف و با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا و عملیاتی کرده است.

در ادامه، حمیدرضا علیان‌زادگان مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز اظهار کرد: ما در مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح اعطای نشان ملی مادری را با هدف حمایت از مادران فعال و موثر با سطح اثر ملی در حوزه جمعیت و خانواده تعریف کرده‌ایم و اولین نشان ملی مادری به خانم دکتر سیمین رودی که مسوول مجموعه نفس(نجات فرزندان سقط) در استان خراسان رضوی و شهر نیشابور هستند اعطا می‌شود.

علیان‌زادگان افزود: دکتر رودی در مجموعه نفس در زمینه جلوگیری از سقط جنین فعالیت می‌کنند و تاکنون موفق شده‌اند بیش از ۳۴۰ زن باردار را که قصد سقط جنین داشته‌اند منصرف نمایند تا فرزندشان به دنیا بیاید و موهبت مادرشدن را تجربه کنند.

در ادامه این مراسم، اولین نشان ملی مادری توسط تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر به دکتر سیمین رودی اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا