بقای اپراتورها به گران شدن اینترنت است

ریال نیوز : مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین‌ نت، گفت: ترجیح می‌دادیم که افزایش قیمت اینترنت در طول چهار سال گذشته به وقوع می‌پیوست که مشترکین و مردم تحت فشار قرار نگیرند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و قیمت‌ها ناگهان افزایش یافت.

به گزارش ریال نیوز، «شایا فرخ یار» درباره پیرامون افزایش اخیر تعرفه‌های اینترنت توسط برخی اپراتورها، گفت: در مورد افزایش قیمت اینترنت، با توجه به اینکه قیمت اینترنت پس از افزایش تورمی قیمت‌ها در تمامی حوزه‌ها در چهار سال گذشته اتفاق نیفتاده یا خیلی جزئی بوده، همین موضوع باعث شده که شرکت‌های اینترنتی از نظر صورت مالی و بازدهی عملکرد، به بازدهی منفی برسند و این امر منجر شده تا توسعه شبکه جدید از جمله 5G، فیبرنوری و بهبود شبکه‌های سرویس LTE با مشکل روبه‌رو شود. یعنی امکان سرمایه‌گذاری مجدد را از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت گرفته است و این تصمیم سبب می‌شود که ناخودآگاه کیفیت اینترنت در جامعه اندکی کاهش پیدا کند.

وی افزود: هرچند که شرکت ارتباطات مبین‌نت سعی کرده با تامین منابع و افزایش سرمایه بتواند کماکان کیفیت مطلوبی را برای مشترکین خود به ارمغان بیاورد و حتی کیفیت اینترنت را حفظ کند اما اگر روند افزایش قیمت اینترنت رخ ندهد، متاسفانه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.

مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین‌‌نت پیرامون رابطه بین افزایش قیمت اینترنت و افزایش قیمت اقلام روزمره، گفت: اینترنت در حوزه بی‌سیم وابستگی‌های زیادی به زیرساخت‌های مختلف دارد، به طور مثال موضوع دکل‌هایی مطرح است که در سطح شهرها برای استفاده از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌شوند. این دکل‌ها بر روی پشت‌بام یا فضای حیاط ساکنین شهرها نصب می‌شوند و همان‌طور که اجاره بهای منازل چندین برابر شده است، هزینه‌ای که ما هم برای نصب و اجاره محل این دکل‌ها پرداخت می‌کنیم نیز تا 10 برابر افزایش یافته است. برای شرکت مبین‌نت که بیش از هزار BTS در سطح کشور در اختیار دارد، چند برابر شدن این هزینه‌ها بسیار قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر افزایش حقوق کارکنان، سهم بزرگی از هزینه‌ها را در بر می‌گیرد، همچنین بسیاری از قطعات و تجهیزات از کشورهای دیگر تامین می‌شود و در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت نهاده‌های اینترنت نیز افزایش پیدا می‌کند و لذا بنده فکر می‌کنم که افزایش قیمت اینترنت لاجرم باید اتفاق بیفتد و راه گریزی نیست.

فرخ یار، بیان کرد: افزایش قیمت اینترنت برای ادامه حیات شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ضرورت دارد. در شرایط فعلی، موضوع سود برای این شرکت‌ها موضوع مطرحی نیست و هدف آن‌ها خدمات‌رسانی مناسب است چون مسئله اینترنت با وجود هجمه‌هایی که به آن وارد است، بحثی رقابتی در جامعه امروز ماست و ما برای به‌ دست آورن این تعداد مشترکین هزینه و تلاش کرده‌ایم و در حال حاضر نیز باید هزینه کنیم تا مشترکین خود را حفظ کنیم.

مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین‌‌نت، تاکید کرد: نوع افزایش قیمت اینترنت با توجه به این نکته که در چهار سال گذشته افزایشی صورت نگرفته یا اگر بوده جزئی بوده، ناگهان منجر به وضعیتی شد که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در معرض ورشکستگی قرار گرفتند و این شرکت‌ها مجبور به افزایش ناگهانی قیمت اینترنت شدند.

فرخ‌یار اشاره کرد: بنده ترجیح می‌دادم که این افزایش قیمت اینترنت در طول چهار سال گذشته به وقوع می‌پیوست که مشترکین و مردم تحت فشار قرار نگیرند، اما این اتفاق متاسفانه رخ نداد و قیمت‌ها ناگهان افزایش یافت. برخی شرکت‌ها افزایش قیمت اینترنت را لحاظ کردند و برخی دیگر مانند شرکت مبین‌نت تا به این لحظه همچنان قیمت‌ها را تغییر نداده است.

شایا فرخ یار، مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین‌نت در پایان گفت: فکر می‌کنم اگر افزایش قیمت اینترنت به دو مرحله تقسیم شود، مردم و مشترکین فشار کمتری را متحمل خواهند شد؛ به این معنا که تصمیماتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه افزایش قیمت اینترنت خواهد گرفت در دو مرحله انجام شود. چون ما خودمان نیز استفاده‌کننده اینترنت هستیم و این فشار بر جامعه را کاملا درک می کنیم و دوست نداریم که مردم با افزایش ناگهانی قیمت اینترنت سرخورده شوند.

منبع : سیتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =

دکمه بازگشت به بالا