استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری ایران و عمان

ریال نیوز : رئیس کل بانک مرکزی و وزیر تجارت عمان در دیدار و گفتگویی فنی، ضن اشاره به ضرورت توسعه مناسبات پولی و بانکی دو جانبه بر استفاده از ارزهای ملی دو کشور بجای دلار در مبادلات تجاری و اقتصادی تأکید کردند.

 

به گزارش ریال نیوز ، محمدرضا فرزین در دیدار وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان ضمن اشاره به تاریخچه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: از هر اقدامی که منجر به توسعه همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و عمان شود استقبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان این‌که ضرورت دارد تا روابط پولی و بانکی ایران و عمان همپای مناسبات دیگر دو کشور افزایش یابد گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی هیئت‌های بانکی و اقتصادی دوطرف باید بستری برای افزایش حجم مبادلات مالی، اقتصادی و تجاری شود چراکه افق جدیدی در مناسبات ایران و عمان طی چند سال گذشته گشوده شده است و از این ظرفیت می‌توان در توسعه مناسبات دوجانبه بانکی استفاده کرد.

همچنین در این دیدار، قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی عمان و ایران، بر افزایش مناسبات پولی و بانکی در جهت تسهیل مبادلات تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به رشد ۴۱ درصدی حجم مبادلات در ۸ ماهه اول سال جاری، ضرورت استفاده از پول ملی دو کشور در همکاری‌های اقتصادی و تجاری را بسیار مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های مربوط به نقل و انتقالات پولی و بانکی عمان در ایران، طراحی و عملیاتی کردن پروژه‌های مشترک تجاری، سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی، حضور سرمایه گذاران عمانی در پروژه‌های مختلف ایران از جمله حضور سرمایه گذاران عمانی در بخش انرژی و میادین گازی ایران، مهمترین ظرفیت‌هایی است که عمان خواهان حضور جدی در آن‌هاست.

به گفته وزیر تجارت صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان، این کشورآماده است با استفاده از روش‌های مختلف و توسعه مناسبات پولی و بانکی با ایران، حجم همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان عمان و ایران را بهبود بخشد و برای تحقق این موارد و پیشبرد سرمایه گذاری‌ها و همکاری‌های مشترک، ضروری است نقل و انتقالات مالی هرچه بیشتر میان دو کشور تسهیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا