پرواز تهران به استانبول 10 تا 15 میلیون تومان

به گزارش ریال نیوز، شرکت های هواپیمایی خارجی دست در جیب مسافران ایرانی می کنندحرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه این چهارمین بار است که شرکت هواپیمایی ترکیش ایر آغاز پروازهای ترکیه را لغو (کنسل) می‌کند، گفت: متاسفانه این شرکت در دفعات قبل هم با باز کردن سامانه فروش بلیت‌ها باعث وارد شدن خسارت‌های بسیار زیادی به مسافران شد و هنوز هم بخش عمده‌ای از بدهی‌های خود را به دفاتر هواپیمایی و مسافران واریز نکرده اس

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه واقعیت آن است که بخش عمده‌ای از شرکت‌های هواپیمایی هنوز بدهی‌های دفاتر را پرداخت نکرده‌اند و بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها پول‌های مردم است، افزود: تاکنون بخش عمده‌ای از این مبالغ به مشتریان باز گردانده نشده است.

ترکیش ایر برای چهارمین بار پرواز‌های خود را به ایران لغو می‌کند

رفیعی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی ترکیش ایر بارها اعلام کرده که پرواز‌های خود را آغاز خواهد کرد، اما هر بار به دلایل مختلفی پروازهایش را به تعویق می‌اندازد که همین امر موجب مشکلات بسیار زیادی برای مسافران می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه بسیاری از مسافران به دلایل کاری و یا دیدار اعضای خانواده خود بلافاصله بعد از باز شدن سیستم‌های فروش اقدام به خرید بلیت می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه این شرکت هواپیمایی چند روز مانده به پرواز، سفر‌های خود را لغو می‌کند و این در حالی است که مبالغ بلیت‌ها را به این زودی‌ها باز نمی‌گرداند.

شرکت‌های هواپیمایی خارجی دست در جیب مسافران ایرانی می‌کنند

رفیعی با اشاره به اینکه این برای چندمین بار است که یک شرکت هواپیمایی خارجی دست در جیب مردم می‌کند افزود: این مبالغ پول‌های مردم و منابع مالی کشور است و این شرکت هواپیمایی سعی می‌کند منابع مالی خود را از این طریق جبران کند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران توضیح داد: بسیاری از ایرلاین‌های داخلی هنوز پرواز‌های خود را به این کشور انجام نداده‌اند، اما این شرکت‌ها به راحتی با بازکردن سامانه، پول‌های مردم را به جیب خود می‌زنند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از ایرلاین‌های خارجی مانند امارات و قطر پرواز‌های خود را برای ایران آغاز کرده‌اند، افزود: متاسفانه این شرکت هواپیمایی به نظرمی رسد که هیچ تمایلی برای برقراری پرواز‌های خود به ایران ندارد و بخش عمده‌ای از پول‌های مسافران را هم باز نمی‌گرداند.

رفیعی توضیح داد: در این زمینه سازمان هواپیمایی و سایر دستگاه‌های هوایی، تذکری هم به این شرکت‌ها نمی‌دهند و این خود باعث تشدید اقدامات این شرکت‌ها می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان این چهارمین بار است که ترکیش ایر سیستم‌ها را باز می‌کند و شروع به فروش بلیت‌های خود می‌کند افزود: این شرکت با اعلام این وضعیت که به زودی پرواز‌ها برقرار می‌شود مسافران را جذب می‌کند، اما با این وجود باز هم انجمن شرکت‌های هواپیمایی تذکر‌های لازم را می‌دهد که ممکن است این بار هم پرواز‌ها به عقب بیفتد و مسافران دست نگه دارند.

به گفته این مقام مسئول این اقدامات نشان دهنده آن است که نمی‌توان به راحتی به این شرکت هواپیمایی اطمینان کرد.

ایران تمایل دارد مرز‌های هوایی خود را باز کند، اما به چه قیمتی

او با اشاره به اینکه کشور ایران تمایل دارد که مرز‌های هوایی خود را برای پرواز‌های خارجی باز کند، افزود: باید هرچه سریعتر مراودات با کشور‌های مختلف برقرار شود چرا که در این شرایط کرونایی آسیب بسیار زیادی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شده و ما هم برای جبران بخشی از این خسارت‌ها نیاز داریم که این پرواز‌ها را برقرار کنیم.

رفیعی با بیان اینکه در این شرایط یکی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی با انجام پرواز‌های خارجی در ایران یکه تازی می‌کند و با هر قیمتی که تمایل دارد به دلیل نیاز مسافران بلیت‌های خود را به فروش می‌رساند افزود: باید در این زمینه نظارت‌ها و رایزنی‌ها با سایر شرکت‌های هواپیمایی با دقت بسیار بیشتری صورت گیرد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تصریح کرد: ایران هم تمایل دارد که این پرواز‌ها را برقرار کند، اما زمانی که مجوزی داده می‌شود باید التزام‌هایی هم در این زمینه برای دریافت خسارت فراهم شود.

سهم زیادی از اقتصاد ایران را شرکت‌های هواپیمایی خارجی دریافت می‌کنند

رفیعی با اشاره به اینکه زمانی که به یک شرکت هواپیمایی مجوز داده می‌شود باید امتیاز‌هایی هم از آن شرکت هواپیمایی دریافت کرد، گفت: با انجام این پرواز‌ها سهم زیادی از اقتصاد ایران را این شرکت‌های هواپیمایی خارجی دریافت می‌کند، اما در این شرایط نه تنها ایران از این شرکت‌ها امتیازی دریافت نمی‌کند بلکه هیچ التزامی هم از این شرکت‌ها دریافت نمی‌کند.

او ادامه داد: چرا که ممکن است به هر دلیلی پرواز شرکت‌های هواپیمایی به آسمان ایران تعلیق شود، بنابراین باید حتماً در این شرایط خسارت دریافت شود و این در صورتی است که الزاماتی از این شرکت‌ها دریافت شود.

رفیعی بیان کرد: متاسفانه شرکت‌های هواپیمایی خارجی در این زمینه بدون هیچ اعلام قبلی پرواز را به تعلیق می‌اندازند و چنین اقداماتی باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مسافران و در نتیجه دفاتر خدمات مسافرتی می‌شود.

قیمت بلیت پرواز استانبول از ۸۰۰ هزار تومان به ۱۵ میلیون تومان رسید

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران بیان کرد: هنوز برخی از دفاتر مطالبات بسیار زیادی از شرکت‌های هواپیمایی‌های خارجی دارند و بخش عمده‌ای از مبالغ هنوز بازگردانده نشده است.

او با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال ۹۸ به دلیل افزایش پرواز‌های خارجی توسط ایرلاین‌های داخلی و ایجاد رقابت سالم، نرخ بلیت مسیر تهران- استانبول بین ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان بوده، اما هم اکنون قیمت مسیر تهران – استانبول توسط ایرلاین‌های خارجی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان شده است، تصریح کرد: با توجه به آن که بخش عمده‌ای از مردم نیاز دارند این سفر‌ها را انجام دهند بنابراین بلافاصله بعد از باز شدن سیستم‌های فروش، بلیت‌ها خریداری می‌شود به طور مثال اگر روزانه یک پرواز هم در این بخش انجام شود ۵۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز این شرکت‌های هواپیمایی خارجی تامین می‌شود.

او یاد آور شد: ایرلاین‌های داخلی از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ مسافر توریستی را برای مسیر‌های خارجی جابه‌جا نمی‌کنند، اما پرواز‌های محدودی را به کشور‌های مختلف برای مسافرانی که اقامت دارند و یا دانشجو هستند انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا