چه کسی مقابل قاچاق سوخت خواهد ایستاد؟

به گزارش ریال نیوز، قاچاق سوخت آسیب‌های جدی بر اقتصاد و بدنه کشور وارد می‌کندسیدی رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی در خصوص قاچاق سوخت گفت:سوخت رسانی به موقع و مطلوب به واسطه شبکه رسمی توزیع در اقصی نقاط کشور از جمله اهداف راهبردی وزارت نفت است که همواره سر لوحه مأموریت‌ها و برنامه‌های شرکت ملی پخش بوده است و برای تحقق آن گام‌های عملی زیادی برداشته شده است.

او ادامه داد:شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به واسطه تکالیف قانونی و ذاتی، همواره تلاش می‌کند همگام با سایر بخش‌های متولی  مبارزه با قاچاق، برنامه‌های پیشگیرانه‌ای را برای مصون سازی شبکه رسمی توزیع از قاچاق را اجرائی کند.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی افزود:برای مبارزه با قاچاق سوخت طرح‌های پیشگیرانه‌‌ای با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار خود قرار داده ایم که از جمله آنها می‌توان به طرح‌های پیمایش، بارنامه برخط، واگذاری سوخت پایدار به نیروگاه‌ها، کنترل سوخت داخل باک ناوگان خروجی از کشور، جلوگیری از خرده فروشی سوخت در بازارچه‌های مرزی، هوشمند سازی سامانه تجارت آسان، ساماندهی کارخانه های مشتقات نفتی، ثبت اطلاعات انبار‌های نفت در سامانه، شناسه دار کردن انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، ثبت معاملات نفتی در سامانه ثامن و .. را برشمرد.

سیدی بیان کرد:در کنار عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که به طور غیر مستقیم در ایجاد و گسترش قاچاق تأثیر گذار هستند، نمی‌توان نقش نقص در قوانین را برای جلوگیری از قاچاق سوخت نادیده گرفت، خلاء‌های موجود در قانون تأثیر مستقیمی در گسترش قاچاق دارد.

رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی ادامه داد:پدیده شوم  قاچاق در هر بخشی که رخ دهد، آسیب‌های جدی به اقتصاد و جامعه وارد می کند، از این رو مبارزه با آن، عزمی ملی می‌طلبد.

سیدی گفت: با همدلی که میان دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق وجود دارد و با برنامه ریزی و سیاست گذاری‌هایی که در این بخش انجام شده است، جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور قابل پیشگیری است و شرکت ملی پخش نیز درچارچوب وظایف ذلتی خود، تلاش دارد درکنار متولیان اصلی، نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا