” کویر تایر ” شاسی بلند ها را زیر چتر خود می گیرد

ریال نیوز : کویرتایر به‌عنوان پیشروترین شرکت تایرساز ایرانی با تولید تایرهای موردنیاز تمام شاسی‌بلندهای داخلی، متفاوت از سایر تولیدکنندگان به پنجمین نمایشگاه ارزش صنعت لاستیک کشور آمد.

به گزارش ریال نیوز، مرتضی قربانی گل‌پرور، مدیر فروش کویر تایر در پنجمین نمایشگاه ارزش صنعت لاستیک کشور از خودکفایی ایران درزمینه طراحی و تولید انبوه تایرهای خودروهای شاسی‌بلند خبر داد و گفت: «کویرتایر با تولید سالانه ۷۰۰ هزار حلقه تایر رینگ ۱۶ تا ۲۰ خودروی ویژه. شاسی‌بلند به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال در این منطقه مطرح است.» وی از تولید ۲۰ سایز تایر جدید در سایزهای ۱۶ تا ۲۰ سال با نیاز صنعت خودرو کشور و بازار خبر داد و افزود: «درحال‌حاضر بیش از ۲۰ سایز تایر برای خودروهای SUV طراحی و تولید شده است. در حالی که کویرتایر درحال‌حاضر با ۱۰ خودروساز کشور برای تامین تایر خودروهای شاسی‌بلند تولید داخل قرارداد دارد.»

قربانی بیان کرد : ۴۵۰ هزار حلقه از تولیدات شاسیبلند کویر تایر سالانه تحویل خودروسازان و ۲۵۰ هزار حلقه نیز جهت تامین نیاز بازار توسط عامل منتخب در سطح کشور عرضه می‌شود. مدیرفروش این تایرساز افزود: «تمامی تایرهای تولید شده در سایت های ۱۶ تا از سطح دوم استاندارد SWR ۲۰ توسط شرکت مهندسی تحقیقات صنایع لاس کشور انجام شده است.» وی از همکاری کویرتایر با ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن، رامک‌خودرو، کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو، سیف‌خودرو، خودروسازی فردا، دیارخودرو، آرین‌موتورپارس، زامیاد، مکس‌موتور و ایلیاخودرو خبر داد و بیان کرد: «خودروهای‌هایما اس 5 و فوتون این پی‌نوشت‌ها. خودروساز با تایرهای کویر روانه بازار می‌شوند.»

همچنین کویرتایر به‌عنوان تامین‌کننده خودرو چنگان سایپا و سواری آریا با رینگ ۱۷ نیز مطرح است. قربانی گلپرور با اشاره به تولید اولین و تنها تایر رینگ ۲۰ ایرانی برای محصول فیدلیتی گروه بهمن، این تایر بسیار باکیفیت تر از تایر چینی سایلن است که روی این خودرو نصب شده بود، در تست های فنی و عملکردی می دانستند. این تایر از سری سرعت W است و تا 27 کیلومتر در ساعت سرعت را می کند. همچنین شاخص منظر این تایر 45 است.

به‌گفته مدیر فروش کویر تایر این تایر قابلیت استفاده در خودرو رکستون را نیز دارد. قربانی همچنین تامین کننده تایرهای خودرو جک اس ۵، لیفان‌ایکس ۷۰ و K7 کرمان‌موتور از محصولات کویر را مطرح کرد و گفت: «تایر جک اس ۳ و پیکاپ تی ۸ نیز توسط کویر تولید و تامین می‌شوند.» مدیران‌خودروهای دیگر تولیدکننده شاسی‌بلند در ایران هستند که محصولات خود را به صورت رایگان به تایرهای کویر در بازار می‌کند. چری تیگو ۷، ایکس ۲۲، آریزو ۵ و ۶، ایکس ۵۵ محصولات این خودروساز هستند که درحال‌حاضر با تایرهای کویر عرضه می‌شوند و برای تولید تایر تیگو ۸ پرو نیز درحال انجام است. قربانی تامین کننده تایر رینگ ۱۸ خودرو SWM سیف‌خودرو، خودرو SX5 خودروسازی فردا و محصول دیارخودرو را نیز محل تولید کویر تایر دانست و ادامه داد: «تایر رینگ ۱۷ پیکاپ کلوت و دایون محصول ایلیاخودرو نیز توسط کویر طراحی و تولید می‌شود.»

وی همچنین از اعلام آمادگی کویرتایر برای تامین تایر خودروسازان داخلی در رینگ‌ها ۱۳ تا ۲۰ خبر داد و تاکید کرد: «این محصولات با دانش فنی کاملا بومی و ایرانی تولید و با اطمینان از کیفیت بالای محصولات، تولیدات کویرتایر برای ۴ سال گارانتی می‌شوند.»

منبع : روزنامه دنیای خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا