گوگل استودیوهای بازی‌سازی خود را تعطیل می‌کند!

به گزارش ریال نیوز به نقل از TheVerge، گوگل استودیوهای بازی‌سازی خود را تعطیل می‌کند. این استودیوها قرار بود برای سرویس استادیا به‌صورت انحصاری بازی تولید کنند. گوگل اعلام کرد که به‌ جای اینکه خود برای استادیا بازی تولید کند، همکاری نزدیک‌تری با بازی‌سازان در پیش خواهد گرفت.

فیل هریسون، مدیرعامل و مدیر ارشد سرویس استادیا، به این موضوع اشاره کرده است:ساخت بازی‌هایی با کلاس جهانی چند سالی طول می‌کشد و نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و هزینه بالایی دارد. به ‌جای اینکه خودمان برای استادیا بازی انحصاری بسازیم، تصمیم گرفتیم تمرکز این سرویس را روی خلق تکنولوژی‌های جدید برای بازی‌سازان و همکاران تجاری خود بگذاریم.

این تغییرات باعث شد گوگل تصمیم بگیرد دو استودیوی بازی‌سازی در لس‌آنجلس و مونترال را تعطیل کند. براساس گفته‌های گوگل، بیشتر کارمندان این دو استودیو در سمت‌های جدید به فعالیت ادامه می‌دهند؛ اما جید ریموند، خالق مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed که سابقه کار در شرکت‌های یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز دارد و به‌عنوان رهبر استودیوهای بازی‌سازی گوگل فعالیت می‌کرد، از گوگل جدا خواهد شد.

همه‌چیز در مورد Stadia سرویس استریم بازی گوگل؛ تحول بزرگ جهان گیمینگ

برای استفاده از سرویس استادیاپرو باید ماهانه ۹٫۹۹ دلار پرداخت کنید. البته بازی‌های این سرویس را باید جداگانه بخرید. تعطیل شدن استودیوهای بازی‌سازی گوگل انگیزه کاربران برای تجربه این سرویس را کم می‌کند. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم گوگل چه بازی‌هایی را به‌صورت انحصاری زمانی برای خود در نظر می‌گیرد. تعطیل شدن استودیوهای بازی‌سازی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت آن‌طور که ادعا می‌کرد، انگیزه زیادی برای فعالیت در حوزه گیم ندارد. ساخت بازی نیاز به دانش فنی دارد؛ اما به سرمایه‌گذاری بسیار زیاد هم نیازمند است. گوگل در ابتدا اعلام کرده بود که برای توسعه استادیا سرمایه‌گذاری زیادی روی استودیوهای بازی‌سازی خود می‌کند.

گوگل استادیا بازی‌ها را به‌صورت ابری روی کامپیوترهای مختلف اجرا می‌کند؛ اما رقابت در این بازار بسیار سخت است. مایکروسافت با سرویس xCloud موفق‌تر از گوگل در این حوزه عمل کرده است و در کنار مایکروسافت، شرکت‌های دیگری از جمله سونی و نینتندو در این حوزه فعالیت دارند که با بازی‌های انحصاری خود، سرویس گوگل را بی‌ارزش می‌کنند.

در حقیقت استادیا دیگر به‌عنوان کسب‌وکار ساخت بازی شناخته نمی‌شود. ساخت بازی AAA هزینه و زمان زیادی می‌خواهد. در حال حاضر استادیا تنها به پلتفرمی برای تجربه بازی‌ تبدیل شده است و در کنار ایکس‌باکس سری ایکس، پلی‌استیشن ۵ و کامپیوتر شخصی قرار می‌گیرد و گزینه رقابتی دیگری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =

دکمه بازگشت به بالا