آغاز عملیات اجرایی اولین کارخانه انحصاری فولاد زنگ نزن ایران

ریال نیوز : با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عملیات اجرایی اولین کارخانه انحصاری فولاد زنگ نزن ایران در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی در این آیین افزود: در ایام مبارک دهه فجر بیش از ۲۲۸ طرح حوزه صنایع کوچک در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۲۹ طرح در استان هرمزگان بود. همزمان با این سفر نیز مجموعه مصوباتی در حوزه احیا و توسعه صنایع هرمزگان داشته‌ایم.

وی، با بیان این‌که توسعه شهرک صنعتی خلیج فارس یکی از این مصوبات بود، اضافه کرد: یک طرح سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری نیز طی این سفر انجام شد که می‌تواند یکی از پروژه‌های موفق کشور باشد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به احیا صنایع راکد نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۸۶ واحد صنعتی راکد در استان هرمزگان داشتیم که جشن احیای آن روز گذشته با حضور رئیس جمهور انجام شده است.

مقیمی تاکید کرد: ما از ابتدای دولت تا به امروز ۴۱۰۰ طرح صنعتی راکد را احیا کرده‌ایم که در مجموع ۷۰ هزار شغل را در سراسر کشور ایجاد کرده است.

وی، یادآور شد: امیدوارم این نهضت احیا همچنان به قوت خود ادامه یابد، در این شرایط کشور یکی از بهترین اقدامات توجه به واحدهای راکد و احیای مجدد آنها است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۴۹۰۰ طرح را شناسایی کردیم که افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند؛ یعنی همزمان هم باید به احیای صنایع راکد بپردازیم و هم روی موضوع افزایش تولید و ظرفیت صنایع تمرکز کنیم.

مقیمی در خصوص طرح فولاد سازی در هرمزگان، گفت: این طرح سالانه ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن فولاد و ظرفیت اشتغال برای ۶۰۰ نفر را به صورت مستقیم دارد و اعتبار آن ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که می تواند انواع فولاد و مصنوعات آن را تولید و ارزش افزوده ایجاد کند.
گفتنی است در این مراسم، “امیرامیری زاده” مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان و “خلیل قاسمی” رئیس سازمان صمت هرمزگان، “حامد شفیع‌ها” مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فولادسازی فراطرح آلیاژ حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =

دکمه بازگشت به بالا