آیا بورس در آبان ماه به ثبات می رسد؟

به گزارش ریال نیوز، «نوید خاندوزی» به افت اخیر شاخص بورس اشاره کرد و افزود: بخشی از ریزش بورس ناشی از تردید برخی از افراد برای حضور در بازار تا زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است.

وی افزود: بخش دیگر از علت روند نزولی بازار، تصمیم‌های اخیر بود که برای افزایش نرخ سود بانکی و قیمت‌گذاری فولاد اتخاذ شد که این موضوع زمینه ایجاد نوعی از بی اعتمادی‌ها و ترس سهامداران برای حضور و ادامه سرمایه‌گذاری در بورس را فراهم کرد.

خاندوزی با بیان اینکه این عوامل دست به دست یکدیگر دادند تا روند بازار در مسیر نزولی قرار گیرد، اظهار داشت: انتظار می‌رود با توجه به انتشار گزارش شرکت‌ها و اصلاح قیمت‌های صورت گرفته در سهام شرکت‌ها، شرایط معاملات از چند روز آینده رو به بهبود رود و مسیر بازار با تغییر همراه شود.

این کارشناس بازار سرمایه به تاثیر کاهش نرخ دلار در معاملات بورس اشاره کرد و افزود: به نظر نمی‌رسد قیمت دلار در میان مدت بتواند به نرخ ٢٠  هزار تومان برسد اما این عدد چندان در بازار پایدار نخواهد بود.

وی به اهمیت نرخ دلار نیمایی برای انجام معاملات بورس اشاره و بیان کرد: نرخ دلار در بازار آزاد ممکن است جهت دهی خاص خود را داشته باشد و تغییر آن در بازار به صورت کوتاه مدت باشد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: اگر دلار به نرخ ٢٠ هزار تومان برسد بازار در برخی از سهام صادرات محور با چالش همراه می شود و برای مدتی در مسیر اصلاحی قرار خواهند گرفت.

خاندوزی پیشنهاد خود برای بهبود روند بازار را اینگونه بیان کرد: ایجاد اعتمادسازی، بهترین اقدام  برای بازگشت رشد به معاملات بورس است ، اکنون اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در این بازار به دلیل برخی از سهل‌انگاری‌ها از بین رفته است.

این کارشناس بازار سرمایه به آشفتگی بازار ارز اشاره کرد و افزود: اکنون وضعیت بازار ارز بر هم ریخته است و به دلیل شرایط حاکم در بازار دلار باید کمک کرد تا از طریق ارائه برخی از مشوق‌ها سرمایه‌ها جذب بورس شوند و سهامداران دوباره به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار پیش روند.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که اقدام و راهکاری از سوی مسئولان برای بازگشت اعتماد به سرمایه گذاری در این بازار صورت نگیرد جو بی اعتمادی در بازار ادامه‌دار می‌شود،  گفت: ایجاد اعتماد دوباره سهامداران به بورس کمک بزرگی در  بازگشت روند صعودی به  بورس خواهد بود و باعث می شود تا بازار مسیر خود را پیدا کند و دوباره به روزهای رونق بازگردد.

خاندوزی اظهار داشت: اگر سهامداران دارایی سهام در بورس را با دارایی دیگر بازارها مورد مقایسه قرار دهند به این نتیجه خواهند رسید که اکنون سهام ارزان‌ترین و کم ریسک‌ترین دارایی برای سرمایه گذاری است، به خصوص سهامی که از گزارش مالی و شرایط بنیادی خوبی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران حاضر در بورس پیشنهاد کرد: سرمایه‌گذاران برای خرید سهام در بازار باید در ابتدا شرایط شرکت را مورد تحلیل قرار دهند و برای فروش سهام در زمان اصلاح بازار نباید به هیچ عنوان عجله داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا