اختلاف دولت و اتاق بازرگانی ریشه مشکلات صنعت

محمدرضا منصوری با اشاره به وضعیت بازرگانی در ایران به خبرنگار ریال نیوز گفت: اتاق بازرگانی تشکیل شد تا فعالان اقتصادی دور هم جمع شوند و تا قبل از این که مشکلات توسط دولت حل شود، اتاق بازرگانی به داد وضعیت اقتصاد برسد.

وی در ادامه بیان کرد: از طرفی درباره اینکه بخش های خصوصی امور مربوط به بخش اقتصادی را در بعضی صنف ها به دست بگیرند و با مشارکت دولت، مشکلات را حل کنند، همیشه مد نظر بازرگانان و تشکل های صنفی بوده و هست؛ اما چرا هنوز این امربه مرحله اجرا نرسیده، مسئله ای است که ذهن فعالان اقتصادی را هم به خود مشغول کرده است.

 منصوری با توجه به فعالیت های اتاق بازرگانی در راستای رسیدن به یک هدف مشترک با دولت بیان کرد: همکاری با تشکل‌های صنفی، جمع‌آوری آمار، ایجاد سازوکاری برای حل اختلافات میان اعضا، تشکیل اتاق‌های مشترک با کشورهای دیگر و انتشار کتاب و مقاله نیز از دیگر فعالیت‌های اتاق بوده است.  بر همین اساس در چند سال اخیر حتی اتاق بازرگانی تلاش کرده تا بخش های خصوصی در عرصه اقصادی را گرد هم آورد تا در تاثیرگذاری برسمت و سوی سیاست‌های اقتصادی کشور موثر واقع شود . اما همچنان چالش میان اتاق بازرگانی و دولت بر سر این موضوع که بخش های مختلف اقتصادی، خصوصی سازی شود، بی نتیجه مانده است.

وی در ادامه به فعالیت بازرگانان  در ایران گفت: اکثر بازرگانان کشور در اتاق بازرگانی جمع می شوند. باید این نکته را هم مد نظر داشت که همه کالاها در نهایت باید در بازار عرضه شوند تا چرخه تولید ادامه داشته باشد. قطعا بدون بازرگانان داخلی و خارجی، توسعه صنعت امکان پذیر نخواهد بود. در نتیجه نقش بازرگانان در صنعت فعلی کشور ما، انقدر حائز اهمیت است که دولت و اتاق بازرگانی با همکاری یکدیگر باید موانع موجود در سر راه بازرگانان را بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا