اخذ مالیات از صنایع آسیب‌دیده ناعادلانه است

به گزارش ریال نیوز، در دیگر کشورها کسب‌وکارها و صنوف آسیب دیده کمک می‌شود اما در کشور ما در عمل کمک خاصی انجام نمی‌شود و عمده مشکلات به عهده خود بخش‌ها گذاشته شده تا آنها را حل کنند.

اصغر آهنی‌ها  در مورد آسیب شیوع کرونا به صنایع مختلف اظهار داشت: آثار و تبعات منفی شیوع کرونا برای همه مشخص است و آسیب‌های جدی به اقتصاد و ترازهای ملی کشورهای مختلف به خصوص در ایران زده است. در کشور ما صنایع بزرگ و مادر به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما صنایع خرد و کوچک آسیب زیادی دیده‌اند، صنایع مانند گردشگری نیز با آسیب بسیار زیادی مواجه شده‌اند.

وی با ناعادلانه خواندن اخذ مالیات از صنایع آسیب‌دیده تصریح کرد: در چنین شرایطی گرفتن مالیات چندان معنا ندارد، بسیاری از صنوف حتی نمی‌تواند هزینه‌های خود را پرداخت کنند، این که هزینه دیگری بر آنها مترتب شود غیرمنطقی و ناعادلانه است. در دیگر کشورها به کسب‌وکارها و صنوف آسیب دیده کمک می‌شود اما در کشور ما در عمل کمک خاصی انجام نمی‌شود و عمده مشکلات به عهده خود بخش‌ها گذاشته شده تا آنها را حل کنند. بیشتر بار کرونا بر دوش مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی است.

نایب رییس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: طبیعتا بخش‌هایی که فعال بودند و کار خود را ادامه دادند مالیات را نیز پرداخت می‌کنند، اما بخش‌هایی که مدت زیادی فعالیت آنها متوقف شده باید معافیت مالیاتی بگیرند یا حتی به آنها کمک شود تا چرخ اقتصاد آنها بچرخد اما متاسفانه ما هنوز علائمی دال بر اینکه چنین اتفاقی در کشور بیفتد مشاهده نمی‌کنیم. اینکه گفته می‌شود با دو ماه تاخیر مالیات‌ها اخذ می‌شود چاره درد مردم نیست. آسیب‌ها به شهرک‌های صنعتی که عموما متشکل است و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند بسیار زیاد بوده است.

وی افزود: ۵۰ درصد از اشتغال در ایران مربوط به قسمت خدمات و ۳۰ درصد آن مربوط به صنعت است، متاسفانه ما در بخش خدمات آسیب‌های بسیار جدی دیده‌ایم، در قسمت صنعت نیز صنایع کوچک بسیار آسیب پذیر شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا