استیضاح وزیر اقتصاد حل مشکل نیست!

به گزارش ریال نیوز، محمدرضا رضایی کوچی درباره جمع‌آور امضا از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر اقتصاد اظهار داشت: اگر هدف از استیضاح بهبود وضعیت موجود است معتقدم در شرایط فعلی، استیضاح کمکی نمی‌کند و نمی‌توان با استیضاح آقای دژپسند دردی را دوا کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون تخصصی باید به موضوع ورود کند و با تعامل مشکلات شناسایی و برطرف شوند.

رییس کمیسیون عمران افزود: در برخی مواقع شاهد آن هستیم که وزیری عمدا زیر بار مسئولیت‌های قانونی خود نمی‌رود یا اینکه توان اداره وزارتخانه و رفع مشکلات موجود را ندارد، در این شرایط این حق مجلس است که وزیر ناتوان و ضعیف را حذف و این فرصت را ایجاد کند که یک فرد توانمند کار را به دست بگیرد.

رضایی کوچی تاکید کرد: باید بررسی کرد که آیا وزیر اقتصاد می‌توانست جلوی بروز مشکلات رخ داده را بگیرد و یا اینکه در رفع آن کوتاهی کرده یا نه، مهم‌تر اینکه مجلس باید بررسی کند که نفرات جایگزین احتمالی چه کسانی خواهند بود و آیا در نهایت این تغییرات به نفع مردم می‌تواند باشد یا خیر.

وی گفت: واقعیت این است که در این ماه‌های پایانی عمر دولت، در صورت استیضاح یک وزارتخانه بسیار مهم با سرپرست اداره خواهد شد که احتمالا یکی از معاونان فعلی هم، سرپرستی را ادامه خواهد داد. بنابراین یعنی برای همین چند ماه باقی مانده، تنزلی هم در مدیریت وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود.

رضایی کوچی با بیان اینکه ادامه کار با سرپرست مشکلی را برطرف نمی‌کند، ادامه داد: اراده جمعی مجلس، استیضاح وزیر اقتصاد نیست.        

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا