پیام معاون وزير صمت به مناسبت روز ملی هوای پاک

ریال نیوز : معاون وزیر صمت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت روز ملي “هواي پاك” پیامی صادر کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، فرشاد مقیمی در پیام خود به مناسبت روز ملی “هوای پاک” آورده است:

«و الارضَ مَدَدنَاهَا وَ اَلقَينَا فِيهَا رَواسِيَ وَ اَنبَتنَا فيهَا مِن كُلّ شَي‌ءٍ مَوزُون»
و زمين را گسترانيديم و در آن كوه‌هاي استوار افكنديم و از هر چيز سنجيده اي در آن رويانيديم.(آیه 19 سوره مباركه حجر)

بيست و نهم دي ماه، روز ملي هواي پاك، به منظور ارتقاء آگاهي و همزمان قدرداني از محيط زيست بدليل نياز مبرم بشر به هواي پاك و عاري از هرگونه تهديد براي سلامت عمومي نامگذاري شده است. هوايي كه خداوند بخشنده به عنوان مايه حيات به ابناء بشر و ساير مخلوقات هديه داده است.
متاسفانه استفاده بي رويه از سوخت‌هاي فسيلي مسبّب توليد گازهاي گلخانه اي و متعاقبا توليد آلاینده‌هاي زيست محيطي شده است. به نحوي كه پايه‌هاي حيات برروي زمين در معرض خطر جدي است.
مغفول شدن از چند اصل مهم؛ اعم از رعايت الزامات تعامل ميان بشر و ساير گونه هاي حياتمند در كره زمين، آموزش بر مبناي احترام به محيط زيست و حفظ منابع غني محيطي و طبيعي، كاهش و تغيير سرانه و الگوي مصرف، شيوه صحيح مديريت آلاینده‌ها، عدم توجه به مباني توسعه پايدار و مديريت منابع انرژي و اصلاح الگوي مصرف آن در بخش‌هاي مختلف از مهم ترين جنبه‌هاي تهديد كننده محيط زيست به شمار مي روند.
تاكيد مي كنم؛ براي نجات محيط زيست و پاسداشت آن، اراده انفرادي سازمان‌ها و دستگاه‌ها كافي نمي باشد بلكه اراده واحد آنها و تشكل‌ها، موسسات، سمن‌ها، صاحبان صنعت و آحاد مردم لازم است.
ما در سازمان صنايع كوچك و شهرك‌های صنعتی ايران و شركت‌های تابعه عليرغم سهم ناچيز صنايع كوچك و متوسط در آلودگي هوا، عميقاً به اين موضوع می انديشيم و همزمان با رعايت ضوابط زيست محيطي در استقرار واحدهاي توليدي در شهرك‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ويژه اقتصادی تحت پوشش، موضوع كنترل آلاینده‌های هوا و رعايت ضوابط مربوطه را در فعاليت‌های خود لحاظ می کنيم.
اينجانب ضمن گراميداشت روز ملي هوای پاك، تمامی آحاد جامعه علي الخصوص كارشناسان، مديران و دست‌اندركاران حوزه صنايع كوچك و متوسط، متعاملين در حوزه سياست گذاری، شركت‌ها و موسسات و صاحبان صنايع خرد و كوچك و متوسط را به منع تخريب مستقيم و غيرمستقيم محيط زيست، ارتقاء فرهنگ و اخلاق زيست محيطی و همگرايی كامل در جهت حفاظت از محيط زيست، اصلاح الگو مصرف و كاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حامل‌های انرژی، كاهش و كنترل آلاینده‌هاي زيست محيطي در مبدا، و استفاده از تكنولوژی های سازگار و دوستدار محيط زيست دعوت می كنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا