اشتغال‌زایی بنیاد برکت در ۱۶ هزار روستا

ریال نیوز : مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امسال برای طرح های آبزی پروری و کشاورزی بنیاد برکت برنامه ریزی جدی داشته و در قالب زنجیره های ویژه آنها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت ، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این که شبکه بنیاد برکت در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم اقدامات بسیاری انجام داده است گفت: بنیاد برکت کارهای خود را در حوزه اشتغال‌زایی و عمرانی به صورت اساسی و با دقت از صفر تا ۱۰۰ دنبال می کند.

ترکمانه بیان کرد: در حال حاضر شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت به هزار نفر رسیده است و امیدواریم با این شبکه بتوانیم میزان طرح های اقتصادی و اشتغال‌زایی را امسال به ۱۳۰ هزار طرح برسانیم.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این که در سال ۱۴۰۲ قصد داریم با کمک این شبکه نرم افزاری و اپلیکیشن‌ها ۱۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را اجرایی خواهیم کرد گفت: برای اجرای این ۱۳۰ هزار طرح نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی داریم.

او افزود: امسال بنا داریم به ۲۰ هزارمین روستا برای اجرای طرح های اشتغال‌زایی ورود کنیم و تاکنون در ۱۶ هزار روستا کار اجرا شده است.

او توضیح داد: ۳۰۰ طرح بنگاه محور انجام داده ایم و رصد در این حوزه به صورت مرتبط در حال انجام است و در چند سال گذشته این طرح های بنگاه محور با تسهیلات خود در حال پیشرفت است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امسال بنا داریم کار ویژه ای را در حوزه زنجیره اقتصاد کشاورزی و آبزی پروری دنبال کنیم افزود: در حوزه آبزی پروری موضوع شیلات مورد توجه قرار گرفته و در زنجیره سبز کشاورزی هم بذر نهال کود ،سموم و نهادها را امسال دنبال خواهیم کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ ، ۵۰ هزار تن گوشت قرمز، شیر ۳۰۰ هزار تن شیر، ۶هزار تن گوشت سفید میزان تولید محصولات اجتماع محور بوده است.

ترکمانه اظهار کرد: در زنجیره سبز و آبی ۳۰ هزار طرح انجام خواهیم داد و طرح های ویژه در بحث پوشاک اسلامی و صنایع دستی که فراموش شده است و همچنین حمایت از اقشار خاص و زندانیان و زنان سرپرست خانوار را امسال همچنان دنبال خواهیم کرد.

او افزود: حجم سرمایه گذاری در سال ۹۷ ، ۲۳۷ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۸ ،933 میلیارد تومان بوده و سال گذشته هم به ۸هزار و ۵۰ میلیارد رسیده بود.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: در حوزه تولید میگو و آبزی پروری در جنوب کشور حمایت های گسترده ای خواهیم کرد و طرح های بنگاه محور را به این سمت سوق خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا