اظهارات جدید دادستان کل کشور درباره حجاب

ریال نیوز : دادستان کل کشور در جمع طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی بر مطالبه گری جوانان از مسئولان و حضور آنان در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد.

به گزارش ریال نیوز ، همزمان با سالروز پر خیر و برکت میلاد حضرت علی‌بن‌موسی الرضا علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی حضور یافت.

دادستان کل کشور در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و فرخنده سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام اظهار کرد: خدا را شاکرم که در چنین روز مبارکی در جمع شما طلاب و عزیزان حوزه علمیه هستم. وجود مقام شامخ امام رئوف حضرت رضا (ع) در کشور عزیزمان ایران، برای همه ما منت و رحمت است و باید هر لحظه و هر ساعت شکرگذار این لطف و رحمت خدای متعال باشیم.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت گفت: یکی از ویژگی‌هایی که شما طلب جوان اکنون با آن مواجه هستید دسترسی بیشتر و راحت تر به منابع غنی علمی و فقهی است که در گذشته چنین امکان و ظرفیتی وجود نداشت و برای مطالعه یک مبحث علمی و فقهی باید بسیار جست و جو می‌کردیم تا به محتوای مورد نیاز دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بسیار مهم الهی به همه بندگان خود فرصت و ایام جوانی است که خوشا به حال کسانی که از این نعمت الهی به خوبی استفاده کرده و در جهت جلب رضایت الهی بیشترین تلاش را نمایند.

وی گفت: اکنون که ما مشمول لطف الهی شده و در کشوری زندگی می‌کنیم که سایه نعمت و رحمت حکومت اسلامی بر سرمان است باید بیش از همیشه قدردان این نعمت باشیم و با جان و دل در خدمت مردم عزیز باشیم تا بتوانیم شکر این لطف خداوند را به درستی بجا بیاوریم.

دادستان کل کشور با بیان این‌که استقرار حکومت اسلامی پس از حکومت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برای هیچ مردم و مملکتی میسر نبوده است، گفت: خداوند به وسیله حضرت امام راحل این حکومت اسلامی را در کشور ایرانی اسلامی بنا نهاده و اکنون سکان هدایت این کشور در اختیار نایب برحق حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه است و بحمدالله کشور در تلاطم سهمگین طوفان‌های مختلف توانسته است به مسیر رشد و تعالی خود ادامه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری شرایط کشور و جامعه را آزمونی سخت و نفس گیر برای همه مردم و مسئولان دانست و گفت: فارغ از همه شعارها و مسائل موجود اکنون همه ما در هر جایگاه و مقامی که هستیم در یک آزمون دشوار قرار گرفته ایم و باید با توان و تلاش و خدمت صادقانه از این آزمون سنگین سربلند بیرون آییم. قطعاً شرایط کنونی کشور از برخی جهات نسبت به گذشته سخت‌تر شده است و باید مراقب باشیم در دام شیاطین و دشمنان اسلام و ایران گرفتار نشویم.

وی با گرامیداشت ایام پیش روی نیمه خرداد، این ایام را فرصت بسیار مهمی برای جهاد تبیین دانست و گفت: اصل و اساس جهاد تبیین را خداوند متعال در قرآن کریم مطرح کرده است و ما مهم به پیروی از منویات مقام معظم رهبری باید در این جهاد با تمام توان به میدان آمده و مسائل و شرایط را تشریح و تبیین کنیم.

وی گفت: یکی از وظایفی که بر عهده شما جوانان به ویژه قشر طلبه می‌باشد تبیین و روشنگری است. در کنار همه تلاش‌هایی که برای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران می‌شود باز هم جهاد تبیین نقش مهمی ایفا می‌کند. باید در همه عرصه‌ها همچون عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و…، به جهاد تبیین بپردازیم و دست دشمن را برای مردم رو کنیم که پشت پرده بسیاری از مشکلات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی کشور دشمن حضور دارد و نمی‌خواهد کشور ما و مردم ما لحظه‌ای آرامش و آسایش داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: در موضوع فرهنگ دستگاه‌های مختلفی هستند که باید پای کار باشند. از آموزش و پرورش گرفته تا وزارت علوم، وزارت ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و ده‌ها دستگاه دیگر باید کاستی و ضعف‌های گذشته را جبران کنند و به مقوله فرهنگ سازی بیش از پیش توجه نمایند.

دادستان کل کشور در خصوص مسائل فرهنگی پیش آمده و کشف حجاب‌های صورت گرفته گفت: ما معتقد هستیم که موضوع حجاب قبل از این‌که نیاز به کار قضائی داشته باشد نیازمند کار فرهنگی است. نباید کار فرهنگی را با کار قضائی پیش برد. البته در مقوله کشف حجاب‌های اخیر ما افراد را به یک چشم نمی‌بینیم و چه بسا کسانی هستند که از روی ناآگاهی و غفلت دچار این خطا می‌شوند اما دستگاه قضائی نسبت به کسانی که تعمدا و از روی عناد با نظام دست به این کار می‌زنند برخوردی قاطعانه خواهد داشت و اجازه نخواهد داد وابستگان به دشمنان از این موضوع به نفع دشمن و به جهت ضربه زدن به نظام اسلامی سو استفاده کنند.

وی گفت: یکی از کارهایی که شما جوانان و قشر تحصیلکرده دانشجو و طلبه می‌توانید انجام دهید علاوه بر جهاد تبیین موضوع مطالبه گری است. مطالبه کردن از دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و دستگاه قضائی ما را مجاب می‌کند که نسبت به تکالیف خود بیش از پیش حساس باشیم و در تصمیمات و اقدامات خود به مطالبه عمومی جامعه توجه نمائیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این‌که دستگاه قضائی و دادستانی کل کشور از نقد و مطالبه گری استقبال می‌نماید گفت: با مطالبه گری و نقد درست سعی کنید حرف خود و جامعه را به گوش مسئولان و متولیان برسانید. از حاشیه‌ها و نقدهای غیرسازنده و بعضاً بی سند پرهیز کنید و با بیان صریح و شفاف به دنبال مطالبه گری باشید.

وی در خصوص اظهارنظرها و مطالب ارئه شده از سوی برخی افراد در فضای مجازی اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید تأمین امنیت روانی مردم یکی از وظایف ما می‌باشد. کما این‌که مقام معظم رهبری امنیت روانی مردم را یکی از مصادیق حقوق عامه دانستند و بر تأمین این امنیت تاکید داشتند. لذا ما بر اساس وظیفه مدعی العمومی خود به تمامی دادستان‌های کشور ابلاغ و اعلام کرده‌ایم که اگر مطلب و موضوعی در فضای مجازی منتشر شد بلافاصله فرد منتشر کننده را بخواهید و اسناد و مدارک مورد ادعا را مطالبه کنید و اگر موضوع صحت نداشته و امنیت مردم را مخدوش کرده بود با آن فرد برخورد کنید.

دادستان کل کشور در ادامه به موضوع لایحه عفاف و حجاب هم اشاره کرده و ضمن قدردانی از مطالبات صورت گرفته از سوی مردم گفت: این لایحه بر اساس این‌که کار فرهنگی و اعتقادی در اولویت است تهیه شده و به مقامات و مسئولان سایر قوا هم داده شده تا نقطه نظرات و اصلاحات مدنظر خود را در آن مورد توجه قرار دهند. در این لایحه سعی شده است که نسبت به کسی که دچار غفلت شده با کسی که تعمدا و با قصد و غرض اقدام به کشف حجاب می‌نماید تمایز قائل شده و طبیعتاً برای فردی که با هدف اقدام به کشف حجاب می‌کند برخوردها سخت‌تر و جدی تر خواهد بود.

وی در پایان گفت: در هر حال این لایحه هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و قطعاً نظرات و پیشنهادهای مختلف از سوی مردم مؤمن و متعهد و نهادها مورد توجه قانونگذاران قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا