پیام استاندار سابق قزوین به مناسبت روز فرهنگی قزوین

‍ریال نیوز : استاندارسابق قزوین به مناسبت ۹شهریور؛ روز فرهنگی قزوین را تبریک گفت.

به گزارش ریال نیوز، متن پیام دکتر جمالی پور به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

قزوین از دیرباز سرزمین پرافتخاری در عرصه های مختلف علمی،فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بوده است، این شهر زیبا و‌ منحصر به فرد از نظر معماری و‌ محیطی از بدو تاسیسش در ۱۸۷۰ سال پیش منشا خدمات بزرگی به ایران و جهان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بشمار می رود.

درطول این دوران پر فراز و‌نشیب بزرگان زیادی در حوزه‌ های ادبیات،فلسفه،عرفان،فقه،سیاست،هنر، ریاضیات و‌معماری در این شهر زیسته اند و ‌‌هرکدام از آنها نقش برجسته و ممتازی را در دوران خویش در پیشبرد علم، فرهنگ ، سیاست و اقتصاد ایفاء نموده اند و نامی جاودان از خود در تاریخ پر افتخار ایران به یادگار گذاشته اند.

انتخاب این شهر به عنوان پایتخت در ۹ شهریورماه سال ۹۳۸ هجری شمسی توسط شاه طهماسب صفوی نشان از جایگاه، اهمیت و ظرفیت ویژه و‌ فوق العاده این شهر با ارزش می باشد. نظر به اهمیت، جایگاه و اثرگذاری قزوین در حوزه های علم،فرهنگ، هنر، سیاست و اقتصاد روز ۹شهریور به عنوان روز قزوین توسط شورای اسلامی شهر انتخاب و نامگذاری شده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطر همه بزرگان این سرزمین کهن به ویژه شهدای گرانقدر آن و بالاخص شهید والامقام محمدعلی رجایی که ایام پاسداشت ایشان را پشت سر میگذاریم،و تجلیل از این اقدام با ارزش شورای اسلامی شهر، این روز خجسته را به همه مردم شریف،اصیل و با فرهنگ قزوین تبریک و شادباش عرض می کنم،
امیدوارم روز به روز برعزت و سربلندی شهروندان این شهر تاریخی و استان زرخیز و عالم پرور افزوده شود.
ان شاءالله

هدایت الله جمالی پور
استاندار سابق قزوین
۹ شهریور ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا