اعزام ۴۰ رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف

به گزارش ریال نیوز، سید مجتبی موسویان ریزی با بیان این مطلب افزود: مشاوره بازار و تعیین قیمت تمام شده برای بازارهای صادراتی می‌تواند محصول مشترک صندوق نوآوری و سازمان توسعه تجارت باشد؛ در حال حاضر سازمان توسعه تجارت ۴۰ رایزن بازرگانی به کشورهای مختلف اعزام کرده است که می‌توانند به عنوان بدنه مشاوره در کنار صندوق قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های توسعه صادرات متکی به ایده و فکر در حوزه بازار هستند و می‌توانند تحلیل‌های خوبی از بازار ارائه داده و به عنوان کلینیک صادراتی به شرکت‌های داخلی مشاوره دهند، افزود: صندوق نوآوری بیشتر به دنبال رساندن شرکت‌ها به مرحله تولید است، در عین حال تقاضای ما از صندوق نوآوری این است که توانمندسازی در آنسوی مرزها را نیز به سبد خدماتی خود اضافه کند.

در این نشست همچنین سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن معرفی خدمات و ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صادرات، مانند اعزام هیات‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های خارجی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پایگاه‌های صادراتی ایران در کشورهای دیگر، گفت: از دو دسته ابزار صادراتی، بخشی برای رساندن محصول به بازار صادراتی و عقد قرارداد و دسته دیگر ابزارهای پشتیبانی مالی است ما با تمام توان از 5327 شرکت دانش بنیان حمایت می‌کنیم. بر این اساس برای کمک به توسعه نوآوری در کشور، همکاری‌هایی را با دیگر بازیگران اکوسیستم نوآوری مانند شبکه بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری برقرار کرده‌ایم.

وی افزود: لزوما شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های نوپا و برآمده از دانشگاه نیستند، به طوری که در حال حاضر 63 درصد از شرکت‌های دانش بنیان بیش از سه سال عمر داشته و به تولید رسیده‌اند که به اصطلاح به آنها شرکت‌های دانش بنیان تولیدی می‌گوییم. به علاوه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات صادراتی نیز دانش بنیان هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های صندوق برای حمایت از آنها استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا