همکاری ۹۹ شرکت دانش بنیان قزوین با صنایع

ریال نیوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از همکاری ۹۹ شرکت دانش بنیان با صنایع مهم استان خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، عزیزاله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در اجرای منویات رهبر انقلاب،سازمان صمت برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با حضور شرکت‌های بزرگ اجرا کرد تا از بین چالش‌های موجود و مشوق‌های مالیاتی بتوانیم برنامه‌هایی در سطح استانی برای شرکت‌های کوچک اجرا کنیم.

وی افزود: ۱۰ خرداد برنامه وزارت صمت برای حمایت از دانش بنیان‌ها برای افزایش کیفیت و گسترش صادرات و … در دستور کار قرار گرفت و در این مسیر نیازمند یاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها هستیم.

افضلی خاطرنشان کرد: برای تأمین زنجیره مالی، نیازمند مذاکره میان بانک مرکزی و وزارت صمت و ابلاغ آن به استان‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی افزود: ۹۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین با بخش صنعت همکاری می‌کنند و ۶۲ مجوز صنعتی، ۵۰ پروانه بهره برداری و ۱۲ جواز تأسیس برای آن‌ها صادر شده است و سهم شرکت‌های دانش بنیان استان قزوین بیشتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین در بخش شرکت‌های دانش بنیان دارای فناوری‌های بین المللی، در کشور پیشقراول است و حتی برخی از این شرکت‌ها در کشور‌های منطقه، صاحب اسم و رسم هستند.

وی افزود: موتور کم مصرف، با تکیه بر دانش و فناوری ایرانی، توسط یک شرکت دانش بنیان در استان قزوین تولید شده است و امیدواریم امسال با همکاری خودروسازها، به تولید انبوه برسند.

افضلی با بیان این که باید به شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل امور آنها، کمک کنیم، تأکید کرد: هر چقدر بتوانیم فناوری را افزایش دهیم، محصول نهایی شرکت‌های دانش بنیان، باکیفیت‌تر خواهد بود.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان از روند کند صدور مجوزهایشان گلایه‌مند هستند و برای کمک به این شرکت ها، باید قوانین صدور مجوز تسهیل شوند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اگر کالایی نمونه داخلی آن توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود، برای حمایت از این شرکت ها، کالا‌های تولیدی آن‌ها باید هم توسط ادارات و هم توسط مردم استفاده شود تا این شرکت‌ها در بازار رقابتی، بتوانند شکوفا شوند.

وی افزود: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و رباتیک دانشگاه آزاد قزوین می‌توانیم صنعت ماشین سازی کشور را متحول کنیم.

افضلی بیان کرد: نیاز‌های موجود استان در پارک علم و فناوری استان شناسایی شده و بخش صنایع با تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نیاز‌های صنعتی شان را برطرف کنند.

وی افزود: دو شرکت دانش بنیان استان قزوین جایزه صادرات ملی را دریافت کرده اند و سرمایه گذاران می‌توانند از این شرکت‌ها حمایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =

دکمه بازگشت به بالا