توقف افزایش قیمت خودرو تا پایان سال

به گزارش ریال نیوز، افت قیمت ها در بازار خودرو موضوعی است که این روزها صحبت درباره آن زیاد می شود. پیش از انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتایج روند قیمت ها در بازار خودرو افزایشی بود و خریداری نیز وجود نداشت. اما بعد از پیروزی بایدن قیمت ها شاهد یک افت ناگهانی بود. آنطور که اعلام می شود قیمت ها بین ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش یافته که این رقم برای برخی خودروها بیشتر است.

اما با وجود این که نمایشگاه های خودرو به دلیل محدودیت های کرونایی تعطیل است چطور قیمت ها در بازار خودرو تعیین و اعلام می شود؟ و آیا این روند کاهش قیمت ها در بازار خودرو تا پایان سال ادامه خواهد داشت. برای بررسی بیشتر این موضوعات گفت و گویی با نعمت الله کاشانی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می خوانید:

کاشانی ابتدا اظهار کرد: بازار خودرو فعلا تعطیل است و هیچ نمایشگاهی باز نیست. هیچ کس نمی داند قیمت ها روی چه عددی است و فقط سایت ها هر قیمتی بخواهند اعلام می کنند. فروشنده ها هستند که قیمت ها را به نحوی اعلام می کنند تا جلوی ضرر خود را بگیرند. قیمت ها مورد تایید نیست و ما نیز به آن ها کاری نداریم چون به ما ربطی ندارد.

خریداران خودرو دست نگه داشتند

وی ادامه داد: این نکته را باید گفت که قیمت خودرو به مقدار زیادی کاهش داشته اما خرید و فروشی انجام نمی شود. از هفته آینده نمایشگاه ها باز می شود اما نمی توان گفت با وجود این کاهش قیمت ها دوباره خرید و فروش رونق بگیرد. تا روزی که نمایشگاه ها باز بود فروشنده زیاد بود اما خریداری وجود نداشت. به دلیل این نزولی بودن قیمت ها همه خریداران دست نگه داشتند تا ببینند بازار به کدام سمت حرکت می کند. مشخص نیست وقتی نمایشگاه ها شروع به کار کنند شرایط به چه صورت خواهد چون هیچ چیز در این بازار قابل پیش بینی نیست.

افزایش قیمت تا پایان سال نداریم

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص وضعیت قیمت ها تا پایان سال گفت: در خصوص روند قیمت ها تا پایان سال نیز هنوز نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد. هیچ کس فکر نمی کرد که در فاصله ۲۰ روز قیمت ها تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. البته به نظر می رسد که تا آخر سال افزایش قیمتی در بازار خودرو نداشته باشیم. شرکت ها رشد قیمت ندارند و احتمال بالا رفتن نرخ ها به شدت ضعیف است.

کاشانی در رابطه با قیمت های اعلام شده برای پراید در بازار به گسترش نیوز گفت: در خصوص خودروی پراید هم هیچ قیمتی نداریم و کسی نمی داند این خودرو چه نرخی دارد. هر کسی هم برای این خودرو قیمت گذاری می کند به صورت سایتی است. چرا که معامله ای انجام نمی شود و مراکز تعویض پلاک تعطیل هستند. قیمت گذاری هایی که فروشنده ها انجام می دهند به صورت سلیقه ای است. ما هم تا زمانی که نمایشگاه ها شروع به کار نکنند نمی توانیم روی این قیمت ها اظهار نظر کنیم.

وی در پایان اشاره ای به دو محصول جدید سایپا و ایران خودرو کرد و گفت: در خصوص خودروهای شاهین و تارا از لحاظ آپشن این دو محصول فول هستند و جزو خودروهای خوب محسوب می شوند. اما با توجه به این که هنوز وارد بازار نشده اند نمی توان قیمت دقیقی برای آن ها گفت. هر چند که قیمت های ۸۰۰ میلیون تومانی که برای این خودروها پیش بینی شده بعید به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا