بازدید از طرح جمع آوری آب باران در منزل مسکونی

ریال نیوز : جمع آوری آب باران يك دانش کهن در نزد ایرانیان بوده كه به علت كيفيت قابل قبول آب باران و علاقه به كاهش مصرف آب گندزدايي شده مي باشد. آب باران به خاطر خلوص و EC پایین آن داراي ارزش شده است.

به گزارش ریال نیوز ، بر اساس گزارش واحد روابط عمومی مرکز به منظور آشنایی با طرح ها و ایدهای نوین در جمع آوری آب باران دکتر قرالی و دکتر گمرکچی با حضور در منزل مسکونی مهندس خطیبی که کار طراحی و بهره برداری از طرح جمع آوری آب باران را در منزل شخصی خود اجرایی نموده بود بازدید کردند.

دکتر قرالی در این خصوص اعلام داشت تكنولوژي استحصال آب باران شامل جمع آوري، انتقال و ذخيره باران براي استفاده هاي ثانویه مي باشد.

آب باران جمع آوري شده مي تواند حاصل از سطح سقف پشت بام، سطح زمين و يا سطوح سنگي باشد. اين آب عموما در يك مخزن ذخيره گشته يا براي تغذيه آب هاي زيرزميني هدايت مي شود. تسویه و هوادهی آب در اين سيستم نقش بسيار مهمي را در مديريت ذخیره آب ايفا مي كند.

سيستم جمع آوري آب جهت كاربردهاي گوناگون كه در آنها نيازی به كيفيتی در حد آب آشاميدني نمي باشد، مانند فلاش تانك توالت، شستشو و آبياری باغچه ها، شستشوي لباس و غيره قابل اجرا مي باشد.

در طرح مورد بازدید مساحت باران گیر پشت بام 300 متر مربع بود که 35 هزار لیتر از آب باران در فصل بارندگی در مخازن زیر زمینی جمع آوری شده و با چرخش در سطح قسمتی از حیاط که به این منظور طراحی شده بود اقدام به هوادهی می گردد. از آب ذخیره شده نیز در فلاش تانک ها ، آبیاری باغچه ها و هر مصرفی که نیاز به آب تسویه شده ندارد بهره گیری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا