انتشارات دادکین قشم کتاب نقاشی های کودکانه «چگاسفلای من» را رونمایی کرد

ریال نیوز : سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری مراسم رونمایی کتاب نقاشی های کودکانه از آثار مکشوفه محوطه باستانی و پیش‌ از تاریخی چگاسفلا، با عنوان« چگاسفلای من» توسط انتشارات دادکین قشم در موزه خیمه شب بازی تهران خبر داد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حامد بی آزار با بیان این مطلب، اظهار کرد: این مراسم روز پنجشنبه ۴ آذر با حضور کودکان، رئیس ایکوم در ایران، دکتر عباس مقدم کاوشگر و باستان‌شناسی محوطه باستانی چگاسفلا، تعدادی از باستان‌شناسان پیشکسوت ایرانی و جمعی از دانش‌آموزان مدرسه ناشنوایان باغچه‌بان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین آئین یادبود زنده یاد جبار باغچه بان مخترع زبان اشاره فارسی به مناسبت ۴ آذر پنجاه و پنجمین سالمرگ این معلم خستگی ناپذیر، از برنامه های اصلی این برنامه بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: در این مراسم دکتر عباس مقدم، باستان شناس محوطه چگاسفلا اعلام کرد که با مطالبه گری کودکان در بهبهان و همراهی کودکانی دیگر از سراسر ایران، تخریب و تعرض به این محوطه تا حدود زیادی در ماه های گذشته کاهش یافته است.

براساس این گزارش، فاطمه علی اصغر مدیرمسئول انتشارات دادکین قشم نیز این مراسم گفت: انتشارات دادکین قشم ناشر تخصصی حوزه باستان‌شناسی و میراث فرهنگی است و پس از شنیدن اخبار تلخ تعرض به محوطه باستانی چگاسفلا در شهرستان بهبهان از استان خوزستان، فراخوان مسابقه نقاشی برای کودکان ایران با موضوع تلاش برای حفظ این محوطه پیش از تاریخی برگزار کرد.

وی ادامه داد: پس از استقبال خوب کودکان از سراسر ایران و حتی تعدادی از ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی مثل ترکیه، کانادا و استرالیا، آثار برگزیده در قالب کتابی به عنوان «چگاسفلا من» در قطع خشتی و چاپ رنگی، تمام گلاسه منتشر شد که آئین رونمایی از آن با حضور جمعی از کودکان که آثار آن‌ها در کتاب چاپ شده است؛ برگزار گردید.

همچنین علی‌جانب اللهی، مدیرمسئول موسسه «مهدمهرمیبد» به عنوان بازی گردان، چند بازی‌ گروهی برای آشنایی کودکان با باستان شناسی و باستان شناسان ایرانی را ویژه این مراسم طراحی کرد و آنها را با کودکان حاضر در برنامه اجرا کرد که موجب فعالیت فکری و جسمی کودکان حاضر در این رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا