مشکلات شهر از دریچه رسانه ها دیده شود

ریال نیوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در جمع روزنامه‌نگاران و مدیران نشریات استان: رسانه ها باید مطالبه گر و مساله محور باشند تا جامعه با کاهش محسوس معضلات و آسیب های اجتماعی مواجه شود.

به گزارش ریال نیوز، محمد حسین فائزی در جمع مدیران نشریات استان قزوین گفت: جریان رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توانند در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی تاثیر ممتاز و فوق العاده ای داشته باشند.

وی در این نشست اظهار کرد: در چارچوب ساماندهی احوال اصحاب رسانه، دو دغدغه مهم و اصلی دارم. یکی موضوع معیشت اهالی رسانه و دوم موضوع حل مسائل استان و در نهایت، پیوند این دو با هم که می تواند اتفاقات خوبی رقم بزند و بخش عمده ای از دغدغه های موجود را مرتفع نماید.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: انتظار دارم یک حلقه مشورتیِ متخصصِ نخبگانی، هرچند با تضارب آرا و اختلاف نظرهای موجود در استان شکل گیرد. این رویکرد جدید، نکات مثبت فراوانی دارد و می تواند ضمن شناسایی ضعف و قوت ها، ما را به مقصود نزدیکتر کرده و در حل مسایل، یاریگر ما شود.

 فائزی اضافه کرد: ظرفیت های ما در تمامی ابعاد فرهنگی هنری رسانه ای، فراوان، بی نظیر و مثال زدنی است و رسانه ها می بایست از این داشته ها بهره لازم و مطلوب را ببرند.

وی در پاسخ به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بایست حمایت مادی از اصحاب رسانه و روزنامه نگاران کند توضیح داد: ما همواره حامی همه ی بخش های وابسته به حوزه متبوع خود هستیم اما موافق نیستم که دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی مدل پول پاشی و کمک های بلاعوض را در دستور کار قرار دهد، چرا که این شیوه دوام و استمرار ندارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در همین راستا اضافه کرد: اینکه ما به عنوان دستگاه دولتی فرهنگی، منابعی را بیاوریم و در اختیار انجمن ها و سایر بخش های وابسته قرار دهیم، باید از خود بپرسیم که اساسا وزارت ارشاد تا چه میزان و تا چه زمانی می خواهد اینگونه مساعدت ها را ادامه دهد؟

وی تاکید کرد: برای همه این پیشنهادات، مدل علمی و عملیاتی وجود دارد و آن این است که باید شیوه درآمدزایی در بین اهالی رسانه تغییر یابد. درآمد عزتمندانه و مکفی، دست یافتنی است و اگر نتوانستیم، این ایراد، بر خود ما به عنوان رسانه وارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها باید روی حل مسائل استان دست بگذارند و به جای اینکه گفته شود پول خوب بگیریم تا کار کنیم، کار خوب انجام دهند تا متناسب با آن، اعتبارات مالی دراختیار آنها قرار گیرد.

محمدحسین فائزی تصریح کرد: اگر رسانه ها روی حل مشکلات استان از جمله بهبود کیفیت زندگی مردم و حل آسیب های اجتماعی مانند طلاق، کودکان کار، اعتیاد، بیکاری و مشکلات تخصصی حوزه صنعت، اقتصاد هنر و فرهنگ، حل مشکلات صنفی اهالی فرهنگ و هنر و ایجاد یک حلقه پژوهشی در حوزه فرهنگی استان وقت گذاشته و مطالعه نمایند می توانند یاری رسان و بازوی توانمند ما باشند و در این مسیر قطعا از حمایت‌های همه جانبه ی ما برخوردار خواهند شد. چرا که هدف غایی ما این است که عمیق تر و هدفمند تر، حل مشکلات استان را در دستور کار خود قرار دهیم و افقی رو به پیشرفت و قدرتمند را در برابر چشم مردم بگشاییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا