ایران اکسپو نماد خنثی‌سازی تحریم‌ها

ریال نیوز : سرپرست وزارت صمت گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ نشان داد که اگر همت و هماهنگی خوبی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد می توانیم در این شرایط تحریم ها را خنثی کنیم.

به گزارش ریال نیوز ، سید مهدی نیازی در اختتامیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۳) اظهار داشت: ۷۵۰ شرکت صادراتی بزرگ و مهم در ۱۲ گروه کالایی در این نمایشگاه حضور داشتند. ۳۱ استان ما در این نمایشگاه حاضر شدند و سعی شد تمام ظرفیت صادراتی ملی منطقه‌ای استانی ایران برای ۱۳۰۰ تاجر، بازرگان و فعال اقتصادی از ۷۱ کشور دنیا نمایش داده شود.

سرپرست وزارت صمت زحمت زیادی برای این نمایشگاه توسط دولت کشیده شد، افزود: حدود ۷۰۰ مذاکره B 2 B انجام شد و تفاهمات خوبی شکل گرفت. با توجه به اینکه ۱۹ کشور در عالی‌ترین سطوح همچون وزیر، معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های توسعه تجارت کشورها در این نمایشگاه حضور یافته بودند ملاقات‌های دولتی خوبی با معاون اول رئیس جمهور، دستگاه‌های دولتی، وزارت صمت و وزارت امور خارجه شکل گرفت.

وی گفت: امیدواریم این تجربه خوب که در شرایط سخت تحریمی نشان داد اگر همت و هماهنگی خوبی بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد حتی در این شرایط می‌توانیم برای خنثی سازی تحریم اقدامات خوبی انجام دهیم. امیدواریم سال آینده در ابعاد وسیع‌تر و رویدادهای بهتر نمایشگاه را برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

دکمه بازگشت به بالا