ایران و روسیه تحریم ها را بی اثر کردند

ریال نیوز : وزیر نفت گفت: ایران و روسیه جزو کشور های بزرگ منطقه هستند که هر دو تحریم هستند اما با پشتیبانی یکدیگر می توانند تحریم ها را بی اثر کنند.

به گزارش ریال نیوز ، جواد اوجی وزیر نفت در اختتامیه b2bو نشست رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران گفت: امروز اتفاق خوبی افتاد و با توجه به اینکه نمایشگاه نفت با حضور معاون اول و معاون نخست وزیر روسیه افتتاح شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند که شرکت‌های روسی در بخش‌های بالا دستی و پایین دستی نقش پررنگی داشتند

اوجی اضافه کرد: به همراه معاون نخست وزیر روسیه از نمایشگاه بازدید داشتیم.

اوجی تصریح کرد: ایران و روسیه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی به خصوص در انرژی دارند و دولت مردمی پیرو جلسات رؤسای دو کشور توافقات و تفاهمات خوبی به امضا رسیده است.

وزیر نفت گفت: کشور ایران و روسیه جز کشورهای بزرگ منطقه هستند که هر دو تحریم هستند اما با پشتیبانی یکدیگر می‌توانند تحریم‌ها را بی اثر کنند.

به گفته وزیر نفت پیرو کمیسیون ۱۶ که در روسیه برگزار شد روز گذشته جلساتی داشتیم که قراردادهای خوبی صورت گرفت.

اوجی افزود: در حوزه توسعه میادین گازی و نفتی قراردادهای با شرکت‌های روسی داشتیم که پیشرفت خوبی داشتند و حتی برخی به تولید رسیده اند.

وزیر نفت اضافه کرد :۱۰ میادین نفتی و گازی را برای توسعه در نظر گرفته بودیم که در این سفر وارد فاز قراردادی شدیم.

اوجی ادامه داد: نه تنها طی این سفر در حوزه انرژی تفاهم نامه‌های صورت گرفت بلکه در حوزه گمرک و صنعت هم قرارداد نهایی منعقد شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: ایران و روسیه در اوپک پلاس از یکدیگر حمایت می‌کنند و تنظیم بازار نفت روند خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در بحث کمیته مشترک قیمت نفت منطقه طی جلسات مشترک بر سر قیمت نفت به تفاهم میرسیم.

به گفته این مقام مسئول سواپ فرآورده‌های نفتی به خصوص در شمال ایران به توافق می‌رسیم لازم به ذکر است که با شرکت گس پروم ۴۰ میلیارد دلار تفاهم نامه داریم که ظرف چند ماه آینده این قراردادها به امضا می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا