ایرلاین‌های پرواز در آستانه ورشکستگی

به گزارش ریال نیوز، در بخشی از نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به حسن روحانی آمده است؛

«… صنعت حمل‌ونقل کشور پس از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های تردد دچار آسیب بسیار شدیدی شده است، به‌طوریکه طی شش ماه اول سال جاری بیش از 43 درصد مسافران پروازهای داخلی و 96 درصد مسافران پروازهای خارجی کاهش یافته و بسیاری از هواپیماها به دلیل عدم وجود مسافر زمینگیر شده‌اند.

از سوی دیگر اعمال محدودیت استفاده از 60 درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت، فشار اقتصادی وارده به شرکت‌های هواپیمایی را مضاعف کرده است…. اعمال محدودیت استفاده از 60 ظرفیت هواپیماها در پروازها تاکنون از سوی سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری و انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی توصیه یا مورد تاکید قرار نگرفته و تحقیقات علمی و دانشگاهی شرکت‌های سازنده هواپیما و یاتا روی سیستم تهویه هوا در کابین هواپیما  و نوع چینش صندلی حاکی از ابتلای بسیار اندک مسافران در هواپیماست.

آخرین آمار منتشر شده یاتا حاکی از احتمال ابتلا یک مورد در 27 میلیون مسافر قبل از الزام به استفاده از ماسک در پروازها بوده است. با عنایت به درخواست‌های متعدد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و به لحاظ اینکه محدودیت استفاده از 60 درصد ظرفیت هواپیما تاکنون در دنیا اجرا نشده…. خواهشمند است به منظور جلوگیری از زیان بیشتر به شرکت‌های هواپیمایی داخلی درخصوص لغو اعمال محدودیت 60 درصدی ظرفیت پرواز دستور شایسته صادر و مراتب را امر به ابلاغ کنید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =

دکمه بازگشت به بالا