استاندار قزوین از مجتمع صنایع دینه ایران بازدید کرد

ریال نیوز : مهدی اعلایی استاندار قزوین ،رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار، اسلامی صدر سرپرست فرمانداری قزوین، آهنگریان مشاور اقتصادی استاندار، عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، میرزاعباسی معاون امور صنایع سازمان صمت و تعدادی از مسئولان استانی با حضور در مجتمع صنایع دینه ایران از خطوط تولید این واحد تولیدی بازدید کردند.

به گزارش ریال نیوز ، درحاشیه بازدید ابراهیمی مدیر عامل دینه افزود: مجتمع صنایع دینه ایران در اردیبهشت ماه 1359 به همت مرحوم محمد کریم ابراهیمی با هدف احیاء گیاهان دارویی و تولید داروهای گیاهی راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت دینه گفت: شرکت کشت نباتات دارویی و صنعتی ایران متعلق به دینه ایران در اقلیم های متناسب با شرایط گیاهان دارویی در اراضی حدود ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی را کشت می کند.

وی بیان کرد: این مجتمع تولید کننده انواع داروهای گیاهی درزمینی به مساحت ۱۴۰،۰۰۰هزار متر مربع می باشد ودر فاز اول ۲۰ هزار متر بنا به ساختمانهای فعلی افزوده خواهد شد و با اجرای طرح در ۳ سال اینده 500 نفر به پرسنل مجتمع اضافه خواهد شد .

ابراهیمی تصریح کرد:تحریم ها باعث جلوگیری واردات داروهای مشابه داخلی شده و در تولیدات داخلی پیشرفت داشتیم و وادارات کمتری به ایران انجام شود.

وی گفت: شرکت دینه اولین واحد صنعتی وتولیدی داروهای گیاهی در ایران است و می تواند قدمهای بزرگی در جهت خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز بردارد و از حضور استاندار و سایر بازدید کنندگان از حمایت های همه ادارات تشکر کرد .

استاندار قزوین که بازدید ازاین شرکت را داشته اقای عجم استاندر اسبق بوده وبعد از گذشت سال‌ها برای دومین بار است که استاندار فعلی حضور دارند از شرکت بازدید داشته اند . وی افزود حضور مسئولین مایه خرسندی ومایه خیر بکت برای شرکت می باشد.

مدیر عامل شرکت دینه با اشاره به اجرای طرح توسعه عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت دینه تا انتهای سال اجرایی خواهد شد.

ابراهیمی قاجار تصریح کرد: پماد کالاندولا – ضد التهاب پوستی ادارای اطفال و قرص سی لاکس به عنوان ملین از بارزترین تولیدات شرکت دینه می باشد که شرکت دینه بیشتر از ۲۰ میلیون واحد محصول در سال فروش دارد.

مدیر عامل شرکت خاطر نشان کرد : با مساعدت استاندار تسهیلات بانکی برای توسعه شرکت دینه از بانک صنعت و معدان استان انجام شود تا بتوانیم اشتغالزایی بیشتری صورت گیرد.

استاندار قزوین درادامه بازدید اظهار داشت: تولید گیاهان دارویی در زنجیره ارزش استان قرار دارد و با توجه به اهمیت بهره وری آب، تولید این محصولات میتواند ارزش افزوده مناسبی در بخش کشاورزی استان ایجاد کند.

اعلایی افزود: گیاهان دارویی بازار رو به رشدی دارند و اقبال مردم به این بخش روز به روز بیشتر می شود، به همین دلیل باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد، در این زمینه باید کشت قراردادی بین کشاورزان و صنایع تولید کننده فرآورده های گیاهی با جدیت پیگیری شود.

یادآور می‌شود ؛ هیچ مسئله ای با هیچ یک از مسئولین یا ادارات مطرح نشد و در خاتمه مدیر عامل از همکاری تمام مسئولین استان صمیمانه تشکر کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا