برق رایگان به تهران رسید

به گزارش ریال نیوز، پس از آنکه شهریور امسال، پیشنهاد وزارت نیرو درخصوص طرح برق امید در هیئت دولت به تصویب رسید، دستورالعمل‌های آن نهایی شد و سرانجام این طرح از ابتدای آبان ماه به صورت رسمی کلید خواهد خورد.

رفتار مصرفی مشترکان در قرار گرفتن آنان در طرح برق امید موثر است هدف این طرح حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

همچنین با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کرده و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند. مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقداماتی ساده می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

حسین صبوری – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ – درباره اجرای این طرح در تهران گفت: از ابتدای آبان ماه و همزمان با برنامه کشوری، طرح برق امید در محدوده پایتخت نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته او، طرح “برق امید” با هدف بهینه سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در سال جاری با تصویب هیئت وزیران، اجرایی شده و بر اساس آن با دسته بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم مصرف و خوش مصرف، مشترکان برق پایتخت که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره مند خواهند شد.

صبوری ضمن اشاره به این که در سال گذشته، ۸۵ درصد از تهرانی‌ها الگوی مصرف برق را رعایت کرده و همراه و همکار این شرکت در مدیریت بار شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی در فصل گرما بوده‌اند، اجرای این طرح را فرصتی ارزنده برای قدردانی از مشترکان فهیم تهرانی دانست و افزود: انتظار می‌رود اجرای طرح برق امید به عنوان پویشی ملی، تاثیری ارزنده در کاهش آلاینده‌ها و بهبود شرایط و شاخص‌های زیست محیطی، کاهش خروج ارز از کشور و افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه توزیع برق داشته باشد.

وی گفت: محاسبات بهای انرژی در قبوض الکترونیکی صادره، به شکل پلکانی است و در نتیجه به عنوان مثال، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق منجر به کاهش حدود ۴۰ درصدی در بهای برق مصرفی خواهد شد و به همین طریق مشترکان بخش خانگی با اعمال اصول مدیریت مصرف برق و بهینه سازی روند مصرف برق خود، از مزایا و پاداش‌های ریالی در نظرگرفته شده به شکل تخفیف، بهره‌مند شده و در صورت رعایت سقف تعیین شده در هر دوره مصرف، حتی یک ریال برای برق مصرفی خود در آن دوره، پرداخت نخواهند کرد.

صبوری خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی bargh-omid.ir ضمن آشنایی کامل با جزئیات این طرح، پاسخ سوالات خود را نیز در خصوص طرح برق امید، دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا