رشد ۵۵ درصدی تزانزیت کالا

ریال نیوز : وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان ترانزیت و جابجایی کالا طی سال جاری رشد ۵۵ درصدی در کشور داشته است.

به گزارش ریال نیوز ، مهرداد بذرپاش شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۴ پروژه بندری در امیرآباد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان مازندران بیش از هشت هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف به مردم تحویل شد.

وی افزود: با احتساب واحدهایی که امروز در استان مازندران افتتاح شد، تعداد واحدهای تحویل شده استان از مجموع ۵۰ هزار واحدی که آغاز شده به ۲۰ هزار واحد رسید.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: در سفرهای پیشین به استان احداث سه شهرک مسکونی در دستور کار قرار گرفت که مجوزهای قانونی احداث این سه شهرک اخذ شد و از امروز عملیات اجرایی این سه شهرک به مساحت ۲۲۶ هکتار آغاز شد که ظرفیت احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

بذرپاش ادامه داد: در مجموع بیش از هزار کیلومتر در حوزه راه‌های روستایی، معابر اصلی و معابر درون روستایی، در این دو سال عملیات روکش و بهسازی و ساخت انجام شده است و هدف گذاری کردیم تا امسال و سال آینده این رقم را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در خصوص بندر امیرآباد و برنامه‌های پیش رو برای توسعه این بندر با تاکید بر اینکه توسعه ترانزیت کشور و جابه‌جایی بهتر کالاها یکی از اهداف دولت سیزدهم است، توضیح داد: کلان پروژه ایران راه دولت را بر آن داشته است تا در حوزه بندری و در حوزه سایر محورهای مواصلاتی و تسهیل تردد کالا برای مقاصد ترانزیتی بهترین بستر را فراهم کند.

بذرپاش ادامه داد: در سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در داخل کشور بودیم که این ترانزیت عمدتاً از مبدا و مقصد بنادر انجام شد و امسال نیز با وجود گذشت نزدیک به ۲ ماه رشد ۵۵ درصدی ترانزیت کالا را به ثبت رساندیم.

وی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد یکی از بنادر مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌رود، گفت: بندر امیرآباد در محور کریدوری شمال-جنوب قرار دارد و مبادی ورودی و خروجی کالا در داخل کشور محسوب می‌شود.

بذرپاش افزود: سال گذشته مجموعاً ۴.۷ میلیون تن کالا از این بندر جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۴۵ درصدی داشت و در کمتر از ۲ ماه امسال نیز حدود ۹۰۰ هزار تن کالا در آن جابه‌جا شد که رشد ۴۵ درصدی را شاهد هستیم و امیدواریم این رشد تا پایان سال وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و خود سازمان و بخش‌های دولتی در این بندر در حال انجام است و امروز پروژه‌هایی از جمله کارخانه نهاده‌های دامی، کارخانه سیلوهای روغن و مجموعه اطفای حریق به عنوان زیرساخت‌های پشتیبان مجموعه خصوصی در بندر به افتتاح رسید.

بذرپاش با تاکید بر این که آمارهای حوزه ترانزیت و همچنین افزایش جابه‌جایی کالا اخبار امیدوار کننده‌ای است و انتظار می‌رود با تلاش بیشتر، ایران به شاهراه کریدوری تبدیل شود، گفت: در کنار توسعه زیرساخت‌های بندری، ریلی و جاده‌ای کشور، توسعه نرم افزارها، تسهیل تردد کالا، مذاکرات منطقه‌ای، تعرفه‌های ترجیحی همه در دستور کار است که امیدواریم بتوانیم امسال اخبار بهتر و امیدوارکننده‌تری را به مردم بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا