بزرگترین بانک ترکیه مجهز به Qr کد شد

به گزارش ریال نیوز، بانک گارانتی (BBVA)، دومین بانک بزرگ ترکیه با دارایی در حدود85 میلیون دلار استفاده از اپلیکیشن بانکی خود برای مشتریان کسب و کارها را با تمرکز بر ظرفین پرداخت مبتنی بر QRکد توسعه داد.
بانک گارانتی ترکیه در تلاش برای تسریع و تسهیل در زمینه تراکنش‌های کسب و کاری پرداخت مبتنی بر کیوآر کد را توسعه  می‌دهد. انتقال پول از طریق کد برای تراکنش در ثانیه طراحی شده است و برای اشخاص و شرکت‌ها از طریق اپلیکیشن موبایلی این بانک در دسترس و قابل استفاده است.
پرداخت مبتنی بر QRکد، به طور کلی هم‌اکنون در بازارهای مختلف جهانی به ویژه در هند و چین با اقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند، بازار آمریکا اما از این تکنولوژی استفاده قابل توجهی تاکنون نکرده است و در این کشور تنها چند به روز رسانی برای گردشگران عملیاتی شده است.
بر اساس اعلام این خبر، مشتریان بانک گارانتی ترکیه می‌توانند از این قابلیت پرداخت استفاده کنند، قابلیتی که می‌تواند برای هزینه‌های تجاری و یا دریافت پرداخت در مواقع موردنیاز و یا ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، این تصور وجود دارد که راه‌اندازی این قابلیت برای پرداخت‌های مربوط به کسب و کارهای کوچک است چرا که شرکت‌های بزرگ معمولا از کارت‌های اعتباری تجاری یا بدهی تجاری برای مدیریت هزینه‌های سفر و دفاتر خود استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، این خبر بیانگر آن است که سیستم حمل و نقل در استانبول نیز قابلیت پذیرش کارت‌های مسافرتی را از اپلیکیشن‌های موبایلی دارا هستند و امکان استفاده از آنها نیز در این بخش وجود دارد.
همچنین «دایدم داینسر»، معاون اجرایی گارانتی بانک ترکیه در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گذشته در این باره گفت: در بانک گارانتی ما به اجرای نوآوری‌ها برای تسهیل زندگی مشتریان خود ادامه می‌دهیم. مشتریان ما قادر به استفاده از QRکدها برای برداشت پول نقدی، حساب پس انداز و انتقال پول هستند و ما اکنون این قابلیت را برای مشتریان سازمانی تنظیم کرده‌ایم.
به طور کلی پدیرش و یا تقاضای محدودی برای قابلیت‌های پرداخت تجاری مبتنی بر تلفن همراه وجود دارد، این در حالی است که برخی از بازارهای مشخص بیشترین قابلیت استفاده از ظرفیت «بزن و برو» را دارند. انتظار می‌رود که این روند طی سال های آینده تغییر کند و QRکدها به بخشی از این ترند تبدیل شوند.
کد Quick Response (کد پاسخ سریع)، یک نوع بارکد دو بعدی است که می‌تواند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی خواندن کد QR خوانده شود که به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و… لینک می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا