بازاریابی بزرگترین چالش شرکت های بیمه ای است

ریال نیوز : عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ای همکاران توسعه ایمنی گفت : شرکت های بیمه برای بقا در بازار رقابتی و حفظ مشتریان باید به سمت بازاریابی بیمه الکترونیکی روی بیاورند.

سینا خامه چیان ، عضو هیئت مدیره شرکت بیمه ای همکاران توسعه ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ریال نیوز بازاریابی را بزرگترین چالش های صنعت بیمه برشمرد و افزود : بازاریابی یک ابزار مدیرتی است و شرکت‌های بیمه برای موفقیت باید اهداف خود را بر روی خواسته های مشتری و الزامات بازار تنظیم کنند.

وی نبود استراتژی های مناسب بازاریابی را یکی دیگر از کمبودهای شرکت های بیمه عنوان کرد و اظهار داشت : بیمه یک کالا خدماتی است و نیاز به فروش و تعریف بازار دارد و این در حالی است که شناسایی این بازار، شناسایی نیازهای متنوع آن، شناسایی مشتریان، آموزش نمایندگان و فروشندگان، نحوه تماس با مشتریان، نحوه ارائه محصول و روش های فروش و بالاخره فروش بیمه از گام های یک بازاریابی موفق خواهد بود.

این کارشناس صنعت بیمه با بیان این که هیچ کالا و محولی بدون بازاریابی فروش موفقی ندارد افزود : شرکت‌های بیمه ای با استراتژی های مناسب و صحیح بازاریابی می توانند جایگاه فعلی خود را بهبود بخشند. به طوری که به صورت مستمر استراتژی های بازاریابی خود را بازنگری کنند تا کارایی آن حفظ شود.

به گفته خامه چیان روش های بازاریابی در صنعت بیمه نقش کلیدی در حفظ بازارهای فعلی و پیدا کردن بازارهای جدید دارند و امروزه مشتریان شرکت های بیمه تنها نیازمند یک کالا با قیمت مناسب نبوده بلکه خواستار ارتباط شخصی و مداوم با شرکت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا