بودجه فرهنگی کشور ۳ برابر می شود

ریال نیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای اولین بار موضوع فرهنگ و هنر در غالب‌های متداول خارج‌شده و پیش‌بینی شده است که مقدار این بودجه در یک برنامه پنج‌ساله رشد سه برابری داشته باشد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز (جمعه ۱۱ آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته فرهنگ شهرستان اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان به دلیل وجود علما و بزرگان دین و انقلاب و بناهای تاریخی و کهن، از مناطق فرهنگی، هنری و معماری و علمی بزرگ و مهم کشور است.

وی با بیان این که نگاه دولت این است که توجه به فرهنگ و هنر را از یک موضوع خاص طبقاتی خارج کند، افزود: اتفاقاتی که در چند سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر افتاده است، این حوزه را به یک کالای لوکس تبدیل کرده است و با توجه به استعدادهای فرهنگی و هنری که در همه نقاط کشور وجود دارد باید بتوانیم برای همه مناطق کشور نگاه حمایتی یکسانی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق شرق و جنوب شرق کشور، تصریح کرد: با راه‌اندازی این قرارگاه در سال گذشته توانستیم حدود ۴۰ هزار نفر هنرمند را در ۵۰ رشته فرهنگی و هنری آموزش دهیم. گام دوم طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز در حال انجام است و قرار است بخشی از آن در شمال استان اصفهان عملیاتی شود.

اسماعیلی با اشاره به معضلات و طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی در اردستان، گفت: تلاش خواهیم کرد که بخش مهمی از مشکلات فرهنگی هنری شهرستان اردستان در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود، چراکه معتقدیم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد بخش فرهنگی و هنری آن نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است و باید مشکلات آن برطرف شود.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کنند که باید به تقویت آن‌ها توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار موسسه فرهنگی و هنری با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، صدور مجوزهای مؤسسات فرهنگی هنری تسهیل شد تا گروه‌های مردمیِ بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای دولت اقدام قوی و متمرکز در حوزه فرهنگ و هنر است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای اولین بار موضوع فرهنگ و هنر در غالب‌های متداول خارج‌شده و ردیف‌های جدیدی را برای حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی کردیم و دقیقاً پیش‌بینی کردیم تا مقدار بودجه وزارت فرهنگ در یک برنامه پنج‌ساله رشد سه برابری داشته باشد.

اسماعیلی با بیان این که امروز جنگ ما یک جنگ فرهنگی است و در قصه‌های اخیر نیز دشمن یک جنگ رسانه‌ای راه‌اندازی کرده است، گفت: شبکه‌های مزدور وابسته به سرویس‌های جاسوسی در حال اشباع‌کردن تروریسم رسانه‌ای و به‌دنبال تأثیرگذاری در افکار عمومی هستند که رسانه‌ها باید در راستای جهاد تبیین این هدف‌گذاری دشمنان را خنثی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا