تبلیغ در اینستاگرام باید متوقف شود

به گزارش ریال نیوز، افشین کلاهی در مورد ابلاغیه مرکز فضای مجازی پیرامون ممنوعیت تبلیغ صفحات اینستاگرام و تاثیر آن بر کسب‌وکارها اظهار داشت: من فکر می‌کنم این قانون درست نیست چون جلوی یکی از راه‌های ارتباطی کسب و کارها گرفته می‌شود. معمولا مقررات سلبی جواب نمی‌دهند، فرض کنید در یک آگهی در صدا و سیما راه ارتباط با یک کسب و کار مثلا رسانه اجتماعی آن را نشان ندهند تاثیری روی استفاده از آن شبکه اجتماعی ندارد.

وی افزود: تنها نتیجه این طرح این است که راه ارتباطی با کسب و کار از دست می‌رود و برقراری ارتباط بین مشتری و کسب‌کار سخت‌تر می‌شود ولی تاثیری به مراجعه مردم به شبکه اجتماعی نخواهد داشت. در بهترین حالت یک قانون تصویب می‌شود اما کارکرد مدنظر قانون‌گذار تامین نمی‌شود.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: جای سیاست‌های سلبی می‌شود از سیاست‌های ایجابی و تشویقی استفاده کرد. به جای اینکه جلوی بقیه را بگیریم باید کیفیت خود را بهتر کنیم. ضمن اینکه برای بعضی چیزها نیازی به جایگزین وجود ندارد؛ نمی‌دانم نیازی وجود دارد که برای یک شبکه اجتماعی موفق که همه دنیا از آن استفاده می‌کنند یا خیر؛ اما اگر می‌خواهیم جایگزینی هم برای آن بگذاریم باید یک شبکه اجتماعی داخلی خود را جا بیاندازد و بتواند با نمونه خارجی رقابت کند، در این صورت نیازی به وضع مقررات هم نیست.

وی با اشاره به یک مثال خاطرنشان کرد:‌ فرض کنید اگر اوبر علاقه داشت وارد ایران شود و ما تپ سی یا اسنپ را داشتیم که پاسخ نیاز مردم را می‌داد و مردم از آنها راضی بودند، آیا نیازی بود که ما ورود اوبر را به کشور ممنوع کنیم؟ من فکر نمی‌کنم اینطور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا