تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از دانش آموزان ایده پرداز

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از دانش‌آموزان ایده‌پرداز برگزیده حوزه فناوری‌های توانبخشی تقدیر کرد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدرضا دهقان، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ضمن اعلام این خبر گفت: ۳۶ دانش‌آموز ایده‌پرداز برگزیده اولین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی مورد تقدیر و حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفتند.

وی توضیح داد: با حضور معاون علمی رئیس جمهور، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و رییس دانشگاه علوم توانبخشی و پیرو برگزاری اولین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی در سال گذشته و قول مساعد مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد مبنی بر تجلیل از تمامی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره، از ۳۶ دانش‌آموز ایده‌پرداز تقدیر به‌عمل آمد.

دهقان خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان طرح‌ها و ایده‌های خود را در قالب یک فایل ویدیویی سه دقیقه‌ای به دبیرخانه اولین جشنواره ارائه کرده بودند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد اظهار کرد: بخش ابتکارات دانش‌آموزی یکی از ۸ محور اصلی اولین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی بود و به همین منظور، طی فراخوانی از دانش‌آموزان دارای طرح و ایده سراسر کشور برای شرکت در این بخش دعوت به‌عمل آمده بود.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله ایده‌پردازی در دانش‌آموزان عنوان کرد: با وجودی که محور اصلی این جشنواره، توانبخشی فناوری‌های مرتبط بود اما طرح‌ها و ایده‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های دیگری مانند گیاهان دارویی و غیره نیز با هدف تشویق آنان برای ایده‌پردازی پذیرفته شد.

دهقان تصریح کرد: همچنین با هدف ایجاد انگیزه و محرک برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به منظور آشنایی با حوزه فناوری، پژوهش و اختراع، هر ۳۶ دانش‌آموز شرکت‌کننده در جشنواره به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: برخی از این دانش‌آموزان پیش از اولین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی، طرح‌ها و ایده‌های خود را به جشنواره ابن‌سینا که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود ارائه داده بودند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با تاکید بر استقبال از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه فناوری‌های توانبخشی بیان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از طراحان و ایده‌پردازان این حوزه در هر رده سنی و تحصیلاتی حمایت می‌کند.

دهقان در تشریح اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه توانبخشی اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای مناسب‌سازی ۱۰ هزار مسکن معلولین میان بنیاد ۱۵ خرداد و سازمان بهزیستی به امضا رسید. همچنین تاکنون طرح‌های مثبت حرکت ۱ و ۲ با هدف اهدای اقلام توان‌بخشی مانند ویلچر، واکر، عصا و تشک مواج به معلولین اجرا شده است.

به گفته معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد، مناسب‌سازی تعدادی از پارک‌های کشور به تجهیزات بازی ویژه معلولین، غربالگری‌های اسکلتی- حرکتی کودکان جهت پیشگیری از معلولیت کودکان و تامین کمک هزینه خرید عینک و کاشت حلزون شنوایی در مناطق کم‌برخوردار از جمله دیگر برنامه‌های این بنیاد در حوزه توانبخشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =

دکمه بازگشت به بالا