توصیه رتبه ۱ کنکور کارشناسی ارشد به کنکوری ها

ریال نیوز : کیانا توسلی رتبه ۱ کنکور کارشناسی ارشد گرایش حقوق بین الملل به کنکوری ها توصیه کرد به جای تعیین روز یا ساعت برای مطالعه موارد مورد نظر را بخوانند.

به گزارش ریال نیوز ، کیانا توسلی رتبه ۱ در گرایش حقوق بشر و رتبه ۴ در گرایش حقوق ارتباطات درباره علت انتخاب گرایش حقوق بین الملل گفت : من وقتی وارد رشته حقوق شدم به مسائل بین المللی به خصوص سیاست خارجی علاقه بسیار زیادی پیدا کردم و این شد که گرایش بین الملل را انتخاب کردم.

وی درباره شیوه برنامه ریزی و مطالعه برای آزمون کارشناسی ارشد حقوق اظهار داشت : هر کس برای مطالعه شیوه مخصوص خودش را دارد و به طور مطلق نمی شود یک روش را به همه پیشنهاد کرد هرکس باید توانایی بدنش برای میزان مطالعه و ساعت مخصوص خود را پیدا کند و طبق آن برنامه‌ریزی کند اما به طور کلی به نظر من روز یا ساعت برای درس خواندن انتخاب نکنید به جای آن مواردی را که می خواهید انتخاب کنید چرا که ممکن است در یک روز کاری برایتان پیش آمده باشد یا مثلاً حال مساعدی برای مطالعه نداشته باشید و یا به هر علت دیگری تعداد ساعت درسی تان به آن مقداری که باید باشد نرسد و اینطور دچار تشویش ذهن می شوید به جای آن مشخص کنید مثلاً امروز فلان مبحث از درس سازمان های بین المللی را مطالعه می کنم و بعد یک حداقل یا حداکثر برای خود مشخص کنید مثلاً امروز حداقل باید تا این مطلب را مطالعه کنم و حداکثر آن است که در بهترین حالت قرار دارد که اگر تا فلانم نفس را مطالعه کنم در ایده آل برنامه من خواهد بود اینطور باعث می شود که برای مطالعه کردن و رسیدن به حداکثر تشویق شوید.

وی ادامه داد : من به شخصه روزانه ۳ درس را مطالعه می کردم درس های ثابت برای من حقوق بین الملل عمومی و متون حقوقی یا همان زبان انگلیسی بود و بعد برای درس سوم بین حقوق اساسی و سازمان های بین المللی هر روز به طور چرخشی یکی را انتخاب می کردم.

توسلی با بیان این که من به دلیل علاقه به مباحث بین المللی و خصوصا سیاست خارجی داشتم کتاب های مختلفی را مطالعه کردم افزود : اما آنچه که برای داوطلبان موثر هست مثلا برای درس حقوق بین الملل عمومی کتاب دکتر ضیایی بیگدلی و همچنین کتاب ترجمه شده دکتر ربکا والاس و تسلط داشتن به قضایای دیوان دادگستری بین المللی و مباحث سیاست خارجی روز را انتخاب می کنم و برای درس سازمان های بین المللی کتاب دکتر قاسم زمانی و همچنین مختصر اطلاعاتی در ارتباط با ارکان سازمان های بین المللی بین الدولی و غیر دولتی و … برای درس حقوق اساسی کتاب دکتر قاضی و جلد دوم کتاب دکتر هاشمی و اصل های قانون اساسی و در نهایت برای درس متون حقوقی کتاب دکتر رمضانی، برای این درس باید اشاره کنم که تسلط شما به زبان انگلیسی بسیار مهم است و همچنین داشتن دایره لغات فراوان می تواند به شما در پیدا کردن مترادف ها بسیار کمک کند در کنار اینها تکنیک هایی برای حل سوالات ابهام دار هست که در مجموع برای داوطلب درصد مورد نیاز را می سازد.

به گفته توسلی در ارتباط با تست زدن ممکن است شیوه من با شیوه بسیاری از افراد دیگر متفاوت باشد به همین علت داوطلب باید شیوه مورد نظر خود را پیدا کنید برای من اینطور بود که ابتدا مطالعه نسبی می کردند سپس تست می زدم و بعد مساله اصلی را بعد از تست زدن و یافتن سوالات مهم انجام می دادم اما این شیوه بسیار سلیقه ای و نسبی است که هرکس باید مطابق با متد خود انجام دهد.

وی درباره سطح سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ گفت : به نظر من سال ۱۴۰۱ درس حقوق بین الملل عمومی نسبت به سال های گذشته احتیاج به تحلیل بیشتری داشت مثلاً من وقتی آزمون سال های گذشته را می زدم غالباً درس حقوق بین الملل عمومی را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد می زدم اما امسال این درس احتیاج به تحلیل بیشتری داشت.

توسلی همچنین با توجه به رتبه اول امکان تحصیل در همه دانشگاه ها را دارد که در حال حاضر در حال بررسی بین دانشگاه تهران ، دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی است.

وی درباره توصیه به داوطلبان تصریح کرد : توصیه که به داوطلبان عزیز دارم این است که در درجه اول به هیچ عنوان دچار تشویش ذهنی و ناامیدی نشوید و تا آنجایی که می‌توانید تلاش کنید . سعی کنید منبع مطالعه خود را به خصوص در درس حقوق بین الملل عمومی گسترش بدهید و در کنار این موارد به خصوص در درس حقوق اساسی تست زدن را فراموش نکنید. و این نکته را یاد داشته باشید که مهمترین چیز کیفیت مطالعه است و نه کمیت آن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا