تکذیب بازگشت فرآورده‌های نفتی ایران از افغانستان

ریال نیوز : عضو انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: خبرهای منتشر شده آن هم از سوی ایران اینترنشنال صحت ندارد و محموله فرآورده‌های نفتی که از افغانستان بازگشته متعلق به ایران نیست.

به گزارش ریال نیوز ، رسانه‌های خارجی خبری مبنی بر بازگشت فرآورده‌های نفتی آن هم از کشور افغانستان منتشر کردند که منجر به شبهاتی شد و این سوال را به وجود آورد که آیا استانداردهای طالبان فرا رفته و فرآورده‌های نفتی ایران دیگر مقبولیت گذشته را برایشان ندارد، فریدون اسعدی عضو انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در رابطه با این موضوع به مهر می‌گوید: خبرهای منتشر شده آن هم از سوی ایران اینترنشنال صحت ندارد و محموله فرآورده‌های نفتی که از افغانستان بازگشته متعلق به ایران نیست.

وی ادامه: اگرچه به تازگی سختگیری‌هایی در این رابطه وجود دارد اما بازار افغانستان از اهمیت بالایی برای ایران برخوردار است. زیرا تأمین کننده منافع ایران است.

اسعدی در خاتمه اضافه کرد: در کشور ما فرآورده‌های مازادی وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و ما این فرآورده‌ها را به افغانستان صادر می‌کنیم به همین دلیل این کشور می‌تواند برای ما ارز آوری داشته باشد و از لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا