حمایت از تولید تورم را مهار می کند

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی با توجه به ساعتی شدن قیمت های مواد اولیه تصریح کرد : در شرایط فعلی کارگر و کارفرما از کاری که می‌کند لذت نمی‌برند و کارفرما با چنگ و دندان کار را پیش می‌برد.

به گزارش ریال نیوز ، محسن نقاشی مهار تورم را در گرو حمایت از تولید دانست و افزود: سال گذشته برای تولیدکنندگان سال دشواری بود و به نظر می‌رسد نخست باید زیرساخت‌ها به نفع تولید در کشور مهیا شود سپس انتظار ایجاد گشایش‌ در اقتصاد را داشته باشیم. اگر منشورهای حمایت از تولید هر ساله در کشور مطرح نمی‌شد مخالفان تولید همین نفس‌های باقی مانده از تولید را از آنها می‌گرفتند.

این فعال اقتصادی با بیان این که ساختارهای تولید باید قانونی شوند، گفت: در وزارتخانه‌های تولیدی باید به افرادی که دغدغه تولید دارند مسئولیت داده شود. سال‌ گذشته در مراجعاتی که تولیدکنندگان به وزارتخانه‌ها داشتند بارها این عبارت را از مسئولان شنیدند که “تولیدکنندگان می‌خواهند از شعار سال به نفع خود استفاده کنند” این در حالیست که نسبت اقتصاد و تولید مانند رابطه ماهی و دریاست که اگر دریا نباشد ماهی هم نمی‌تواند ادامه حیات بدهد. پس اگر توجه واقعی به تولید می‌شد شاید شرایط اقتصادی کشور به این سمت هدایت نمی‌شد.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی با اشاره به برخوردهای غیر میهنی در ادارات با تولیدکنندگان، ادامه داد: گاهی یک تولیدکننده در ادارات دولتی به مثابه یک مزدور قلمداد می‌شود از این‌رو باید مسئولان رده پایین که تولیدکنندگان با آنها سروکار دارند آموزش دیده شوند. هیچ تولیدکننده‌ای تمایل ندارد که قیمت تمام شده محصولات‌اش را افزایش بدهد اما با افزایش هزینه‌های جانبی تولید از جمله آب، برق، گاز و سایر مواد اولیه نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها ثابت بماند.

نقاشی تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کند باید از تولید حمایت جدی کند تا هزینه تمام شده پایین بیایید این موضوع  باعث کاهش تورم خواهد شد.

به گفته وی؛ تولیدکنندگان بالاترین رقم مالیات را پرداخت می‌کنند اما دلال‌ها که هیچگونه اشتغالی در کشور ایجاد نمی‌کنند و عاملان اصلی ایجاد تورم محسوب می‌شوند از پرداخت هرگونه مالیات معاف‌اند باید دست‌های این افراد را در اقتصاد کوتاه کرد.

این فعال اقتصادی با بیان این که گره اقتصاد شناسایی شده اما کمتر به آن می‌پردازند، گفت: امارات از تولیدکنندگان ایرانی که به آن کشور مهاجرت کردند حمایت و تسهیلات با سود پایین در اختیار آنها قرار می‌دهد این در حالیست که بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده‌اند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی با انتقاد از برخی آمارسازی‌ها در اشتغال آفرینی، تاکید کرد: تعداد اشتغال کارگران در سال گذشته افزایش پیدا نکرد و کارگرانی که واحدهای تولیدی آنها تعطیل شد در واحد تازه تاسیس شده استخدام شدند و این فرض گرفته شد که برای افراد جدید اشتغال‌آفرینی ایجاد کردند؛ این در حالیست که همان کارگران واحد تعطیل شده به کار جدید رفتند.

وی بین تشکل‌های تولیدی و تشکل‌های بازرگانی تفاوت قائل شد و افزود: دولت زمانی‌که می‌خواهد بندی در قانون فضای کسب و کار اصلاح کند از اتاق بازرگانی استعلام می‌گیرد اما آنها بازرگان هستند. کدام تولیدکننده بدون داشتن کارت بازرگانی می‌تواند وارد اتاق شود؟ باید کارت بازرگانی داشته باشد و تولیدکننده‌ایی که کارت بازرگانی نداشته باشد در آن نهاد به رسمیت شناخته نمی‌شود.

نقاشی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی کارگر و کارفرما از کاری که می‌کند لذت نمی‌برد؛ کارفرما با چنگ و دندان کار را پیش می‌برد یک برند مواد غذایی نمی‌تواند ساعتی قیمت‌ها را بالا ببرد این در حالیست که قیمت مواد اولیه ساعتی بالا می‌رود و این موضوع به تولید ضربه وارد می‌کند.

منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا