تاکید استاندار قزوین بر حمایت ویژه از ورزش همگانی

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت:در حوزه ورزش همگانی باید با برگزاری همایش های پیاده روی، شادابی و نشاط اجتماعی را در سطح استان توسعه و گسترش دهیم.

به گزارش ریال نیوز، محمد مهدی اعلایی روز سه شنبه در شورای تربیت بدنی و ورزش استان قزوین بیان داشت:در حوزه ورزش قهرمانی باید سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها براساس استعدادها و زیرساخت ها و ظرفیت ها صورت گیرد تا امکانات دستگاه ها برای حمایت های مالی و مادی از قهرمانان بسیج شود و از پراکنده کاری ها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به وضعیت ورزش استان، گفت: در وهله اول باید یک استراتژی و خط مشی اساسی را در این زمینه تعیین کنیم و مسیر حرکت ما در آن جهت باشد چون در برخی رشته ها استعدادهای بیشتر و رقبای کمتری داریم و باید در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

اعلایی ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی نیز باید به صورت هدفمند حرکت کنیم تا توفیقات قهرمانی و همگانی را با هم داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در حوزه ورزش همگانی باید با برگزاری همایش های پیاده روی، ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی را در سطح استان داشته باشیم که تمرکز تصمیم گیری و برنامه ریزی آن در شورای تربیت بدنی استان صورت گیرد.

اعلایی افزود:متاسفانه برخی شاخص های اجتماعی استان خوب نیست و طبق یک دیدگاه، برای برخورد با آنها نباید مستقیم به سراغ شان رفت.
استاندار قزوین افزود: به عنوان مثال در وضعیت مصرف مواد مخدر در حوزه نوجوانان و جوانان می توان با گسترش ورزش برای افزایش نشاط اجتماعی برای مقابله با این آسیب اقدام کرد.

وی در خصوص حمایت از ورزشکاران قهرمان نیز گفت: آنچه تکلیف قانونی در این زمینه است باید روی آن برنامه ریزی کنیم و در این راستا می توان قهرمانانی را که مدرک زیر لیسانس دارند را برای استخدام به نیروهای نظامی معرفی کرد.

استاندار قزوین افزود: باید یک کمیته و کارگروه با عضویت دستگاه های متولی برای جذب و حمایت از قهرمانان ورزشی با مسوولیت معاونت توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل شود تا برنامه ریزی در این حوزه صورت گیرد و کارها پیش برود.

وی در خصوص تامین هزینه های جاری فعالیت قهرمانی از جمله مسکن نیز گفت: باید یک کارگروه با تولی‌گری سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت شرکت شهرک ها و سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شود تا با ورود جدی صنایع استان بخشی از مشکلات ورزشکاران استان مرتفع شود.

استاندار قزوین در باره معرفی قهرمانان ورزشی نیز تصریح کرد: این کار باید با همکاری شهرداری و رسانه ها انجام شود تا در الگوسازی، قهرمان پروری و اخلاق مداری برای جامعه گام برداریم چون این افراد باید به جامعه معرفی شوند و از ظرفیت نیروی انسانی آنها بهره برداری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه ورزش در ادارات، گفت: کارگروه ورزش همکاران در استان با دبیری اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شود و سالانه با اعزام تیم هایی، دستگاه ها را در این زمینه مورد ارزیابی و تشویق قرار گیرند.

اعلایی افزود: دستگاه‌های اجرایی اگر بخواهند می توانند یک درصد اعتبارات خود را برای ورزش هزینه کنند و مکان هایی را برای ورزش همکاران تهیه و تخصیص بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر این که برگزاری مستمر جلسات شورای ورزش استان ضروری است و باید تمامی مدیران مرتبط در آن حضور یابند،گفت: ورزش از وجوه مختلف ارزش دارد و از حیث سلامت، اثرگذاری بر سایر شاخص های اجتماعی و کاهش هزینه های درمانی بسیار موثر است.

استاندار قزوین گفت: در حوزه ورزش خود مردم جلوتر از دستگاه ها حرکت می کنند که نمونه آن، توفیقات متعدد ورزشکاران استان است و ما تلاش می کنیم از قهرمانان حمایت کنیم و باید برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشیم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا