انتقاد چینی ها از عملکرد متانول سازهای ایرانی

ریال نیوز : معاون وزیر نفت با انتقاد از رقابت منفی متانول‌سازان در بازار چین گفت: خود چینی‌ها در سفری که ما به این کشور داشتین انتقاد می‌کردند که چرا متانول ایران آنقدر ارزان به بازار چین می‌رسد و ما را متضرر کرده است.

به گزارش ریال نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین همایش سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی اظهار داشت : ما همه در یک کشتی هستیم و باید منافع ملی را در نظر بگیریم و از رقابت منفی و مخرب در بازارهای هدف جلوگیری کنیم.

متانولی که تنی ۲۲۰ تا ۲۳۰ دلار عرضه می‌شود و اغلب در بنادر کشورهای دیگر معطل می‌ماند را در صورت تکمیل زنجیره ارزش می‌توانیم به محصولاتی تبدیل کنیم که ۵ تا ۷ هزار دلار در تن ارزش داشته باشند

شاهمیرزایی تصریح کرد: متانولی که تنی ۲۲۰ تا ۲۳۰ دلار عرضه می‌شود و اغلب در بنادر کشورهای دیگر معطل می‌ماند را در صورت تکمیل زنجیره ارزش می‌توانیم به محصولاتی تبدیل کنیم که ۵ تا ۷ هزار دلار در تن ارزش داشته باشند.

معاون وزیر نفت صنعت پتروشیمی را شاگرد اول توسعه در کشور دانست و گفت: باید به سمتی برویم که تمام محصولات شناسنامه‌دار پتروشیمی در داخل کشور تولید شود.

وی افزود: سرمایه گذاری با هدف میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با ما جلساتی برگزار کرد و تنها شرط آن این بود که بالای ۹۰ درصد کالاها و تجهیزات از آن کشور تأمین شود که ما اعلام کردیم امروز بالغ بر ۸۵ درصد تجهیزات پتروشیمی از داخل ایران قابل تأمین است و در ۳ یا ۴ سال آینده این خودکفایی به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا