دلالان اجازه حذف قیمت‌گذاری دستوری را نمی دهند

ریال نیوز : قائم مقام گروه صنعتی ویتانا با انتقاد از قیمت گذاری دستوری گفت : دلالان بیشترین سود را از ارز ترجیحی دارند .

به گزارش ریال نیوز. حسن گرجی ، رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی شهدین گام در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که صنعت غذا ۲٫۲میلیارد دلار صادرات داشته ولی در دستورالعمل صادر شده از وزارت صمت، یک میلیارد دلار برای واردات به صنعت اختصاص داده شده است گفت : تولیدکنندگان اول انقلاب با ارز هفت تومانی و دهه شصت با ارز هفتاد تومانی دست و پنجه نرم کرده‌اند ولی در حال حاضر ده نوع ارز رسمی در کشور رایج است .

عضو هیئت مدیره فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی ایران با بیان این‌که از دولت‌های قبل تا کنون، دلالان و واسطه های ذی نفع از این رانت استفاده کرده‌اند و هیچ گاه اجازه حذف قیمت گذاری دستوری را نمی دهند اظهار کرد: دولت سیزدهم سال ۱۴۰۱ با جراحی اقتصادی ارز ۴۲۰۰ را حذف و ارز ۲۸۵۰۰ را جایگزین کرد که با مدیریت صحیح قاچاق از بین می‌رفت ولی متاسفانه همچنان قاچاق در کشور وجود دارد.

به گفته گرجی صنایع غذایی بیش از هفتصد هزار اشتغال دارد و بیشترین ارزش افزوده در کشور متعلق به صنعت غذا است و این درحالی است که دولت شرایط رقابتی بازار اقتصاد در زمینه عرضه و تقاضا را از تولیدکنندگان سلب کرده است.

این فعال صنایع غذایی خاطرنشان کرد: سرکوب قیمت سیاست صحیحی نیست و حذف ارز ترجیحی عاقلانه ترین کار است. فعالیت شورای ملی رقابت همسو با قیمت گذاری کالاها به دلیل انحصار است. اقتصاد را به ریل اصلی خود برگردانیم. کارآفرینان در چهل و پنج سال گذشته با تمام سختی ها صنعت و توسعه را حفظ کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =

دکمه بازگشت به بالا