دولت در زمینه مالیات ضعف های فراوانی دارد

محمدرضا منصوری کارشناس ارشد بازرگانی درباره وضعیت صدور کارت های بازرگانی و حواشی آن در ماه های اخیر به خبرنگار ریال نیوز گفت: متاسفانه هر مشکلی که در خصوص کارت های بازرگانی صادر شده، پیش می آید، اتاق بازرگانی زیر سئوال می رود. اگر مشکلات را دسته بندی نکنیم، رسیدگی به مسائل دیگر از دست مان خارج خواهد شد. صدور کارت های بازرگانی زیر نظر دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. اما پیش از آن استعلاماتی از ادارات مالیات و دارایی و تأمین اجتماعی انجام می گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: درشرایط فعلی هم دشمن از این گونه فرصت ها استفاده می کند تا نگاه اعضا اتاق بازرگانی به مسائل دیگری باشد و از مهمترین مسائل اقتصادی که باید در اتاق رسیدگی شود، غافل بمانند.  

منصوری با توجه به اعلام بودجه سال 99 بیان کرد: اگر اصلاحاتی در وضعیت بودجه صورت نگیرد، شاید شرایط بدی پیش روی تولیدکنندگان قرار بگیرد. کشور ما باید در عرصه اقتصادی پویا و جدی قدم بردارد.

این کارشناس ارشد بازرگانی در پایان تاکید کرد:در تمام کشورهای دنیا، بحث مالیات به درستی اجرا می شود چرا که مالیات یکی از مهمترین موقعیت ها برای درآمد دولت به شمار می رود. اما هنوز در ایران، به  پرداخت مالیات نگاه درست و کارشناسی نشده است. متاسفانه دولت در بحث مالیات ضعف های فراوانی دارد. به عنوان نمونه بخش کشاورزی در سال های گذشته یکسری معافیت های مالیاتی را داشت و به نظر می رسد که دولت تصمیم دارد این معافیت ها را حذف کند. هنوز تصمیم درستی در این زمینه گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا