دیدار سرپرست اداره ارشاد آبیک با نماینده قزوین

ریال نیوز : سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک با نماینده قزوین و رئیس کمیته هوا و فضا، فناوری های نوین و دانش بنیان مجلس یازدهم دیدار کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ، مسعود میرزاپور شامگاه جمعه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ با دکتر لطف الله سیاهکلی نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز در محل دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لطف الله سیاهکلی در ابتدای این‌نشست ضمن بیان این مهم که شهرستان آبیک در بسیاری از رویدادها نشان داده ظرفیت پذیرش و اجرای طرح های مهم کشوری را دارد گفت: شناسایی ظرفیت های قابل عرضه و نهفته حوزه فرهنگ و هنر و تقویت این ظرفیت‌ها به ویژه موضوعاتی که مربوط به فرهنگ عامه و نشاط اجتماعی است می تواند اثر بسزایی در تقویت منابع انسانی سرشار این شهرستان داشته باشد.

عضو شورای عالی فضایی ادامه داد: موضوعات فرهنگی از تنوع و گستردگی ویژه ای برخوردار است و می بایست تلاش شود از رسانه‌ها در توسعه و شکوفایی این موضوعات بهره برد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای، سواد سلامت، فرهنگ سازی استفاده از انرژی، موضوعات خانواده و ظرفیت های گردشگری را از دیگر مباحث مهم فرهنگ و ارشاد دانست.

🔰موسیقی های اصیل و سنتی اقوام آبیک می تواند یکی از نمادهای موسیقی استان قزوین در کشور شود

وکیل مردم از احیای موسیقی نواحی، سنتی، اصیل و تعزیه شهرستان آبیک که ریشه در فرهنگ و اقوام عامه دارد را از دیگر عوامل مهم نشاط اجتماعی و رونق فرهنگ دینی و مذهبی دانست و تاکید داشت تا این موضوعات در دستور کار جدی قرار گرفته، در بستر رسانه ها ارائه شوند.

🔰اولین سینما در آبیک کلید زده خواهد شد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک نیز در این نشست با ابراز قدردانی از نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و حمایت ایشان از موضوعات حوزه فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: خوشبختانه همگرایی و هماهنگی خوبی میان مسئولین استانی و شهرستانی در اجرای رویدادهای فرهنگی هنری و ارتقاء شاخص های این حوزه به وجود آمده است. امیدواریم مجموع فعالیت ها و حمایت های سایر مسئولین، منجر به رضایتمندی مردم شود که رضایت خداوند سبحان را نیز در پی خواهد داشت.

وی همچنین به کلید زدن پروژه سینما آبیک در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: برنامه ای مدون وجود دارد که فضایی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا با ظرفیت خصوصی سازی، شهرستان آبیک دارای سینما شود.

میرزاپور افزود: توجه به مناطق کم برخوردار، کادر سازی، توسعه آموزش های فرهنگی هنری قرآنی، توجه به موضوعات فرهنگ عمومی، حمایت بیش از پیش موسسات تک منظوره و چند منظوره فرهنگی هنری و قرآنی، اهتمام به امر آموزش با محوریت آموزش جوانان و بانوان، اولویت های این دوره از فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک است که مورد تاکید مقام عالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حمایت امام جمعه شهرستان و پشتیبانی همه جانبه نماینده عالی دولت در شهرستان می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا