راه اندازی “شبکه ملی اطلاعات” تا پایان دولت سیزدهم

ریال نیوز : وزیر ارتباطات از تلاش برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تا پایان عمر دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ،عیسی زارع پور، امروز (۴ اسفند) در حاشیه آیین افتتاح مجتمع دانش بنیان کاغذ خسروی(کارخانه خمیرمایه) اسلام‌آبادغرب، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: در حال حاضر پیشرفت این پروژه به ۵۷ درصد رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۳ درصدی این پروژه در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، گفت: بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی که ناظر این طرح است، پیشرفت پروژه طی ۱۶ ماه گذشته از ۲۳ درصد به ۵۷ درصد رسیده است.

وی افزود: در تلاشیم این پروژه تا پایان عمر دولت سیزدهم به طول کامل اجرایی شود.

وزیر ارتباطات، توسعه فیبر نوری را یکی از زیرساخت‌های مهم برای اجرای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: در همین راستا پروژه فیبر نوری خانگی راه اندازی شده و در تلاشیم ۸۰ درصد خانوارهای کشور یعنی حدود ۲۰ میلیون خانوار را به این شبکه وصل کنیم.

به گفته زارع پور در حال حاضر ۲.۵ میلیون خانوار به پروژه فیبر نوری خانگی متصل هستند.

وزیر ارتباطات از شروع پروژه فیبرنوری کسب و کارها هم خبر داد و افزود: این پروژه اینترنت بسیار پرسرعت را برای توسعه کسب و کارها فراهم می‌کند.

زارع پور گفت: سرعت اینترنت در این پروژه ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه است که ۸۰ برابر سرعت اینترنت فعلی است.

وزیر ارتباطات گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در سالهای گذشته نسبت به آن غفلت شده بود، لذا باید کار را به سرعت پیش ببریم.

زارع پور در ادامه با اشاره به تداوم برنامه تقویت پیام رسان های داخلی گفت: طی پنج ماه گذشته با توجه به اتفاقات صورت گرفته در کشور تمام ظرفیت ارتباطات در اختیار تقویت این شبکه‌ها قرار گرفت.

وی افزود: با وجود این که چندسال پیش این پیام رسان‌ها با افزایش مخاطبان با مشکل مواجه شدند، خوشبختانه در حال حاضر با وجود استفاده میلیون‌ها ایرانی این پیام‌رسان‌ها بدون مشکل در حال کار هستند.

وی افزود: شبانه روز برای تقویت این پیام رسان‌ها در تلاش هستیم و به فکر افزایش قابلیت‌های جدید و افزایش کیفیت و سرعت این پیام رسان‌ها هستیم.

به گفته وزیر ارتباطات هم اکنون بیش از ۳۵ میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا