روز خوب و بد معدنی‌ها و خودرویی‌ها در بورس

به گزارش ریال نیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 3 هزار و 944 واحدی به رقم یک میلیون و 181 هزار و 659 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز 974 واحد نزول کرد و در سطح 431 هزار و 416 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 4.75 واحد رشد کرد و به رقم 16 هزار و 925 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار بر شاخص

در معاملات امروز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و خودرو (ایران خودرو) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند. در مقابل فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، فخوز (فولاد خوزستان) و اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس) نمادهای سبزرنگی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

گروه‌های قرمز بورس

امروز قیمت سهام 371 نماد بورسی و فرابورسی معادل 73 درصد بازار کاهش یافت، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌ خودرویی (مثل خودرو، خگستر و خساپا)، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی (مثل بنو و بیمه ما) و گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مثل شستا، وغدیر و وامید) کاهش یافت. در مقابل در گروه استخراج کانه‌های فلزی اغلب نمادها رشد قیمت داشتند. سهام شرکت‌های معدنی اپال، کگل، کچاد، ومعادن و کنور با رشد قیمت مواجه بودند.

رونق معاملات فرابورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 25 هزار و 384 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌یکشنبه 161 درصد افزایش یافته است. 78 درصد از ارزش معاملات کل به فرابورس تعلق دارد که ارزش معاملات آن 19 هزار و 889 میلیارد تومان بود. ارزش معاملات خرد نیز 109 درصد افزایش یافت و به رقم  3 هزار و 989 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز 359 نماد صف فروش داشتند که بیش از 15 درصد بازار را تشکیل می‌دهند. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 27 درصد افزایش یافت و به رقم 319 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 30 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 873 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 160 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از اپال،  رافزا (رایان هم افزا) و غگیلا (پگاه گیلان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 150 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، برکت (شرکت دارویی برکت) و شفارس (صنایع شیمیایی فارس) بیشترین صف فروش را داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا