توزیع پوشک های بهينه توسط بنیاد ۱۵ خرداد

ریال نیوز : معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد از توزیع پوشک‌های بهینه در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، یاسر اشراقی، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله اول توزیع پوشک‌های بهینه به همراه بسته‌های «لبخند مادری» به شکل آزمایشی در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است.

اشراقی خاطرنشان کرد: پوشک‌ بهینه که مراحل تحقیق و توسعه‌ای آن در مرکز نوآوری «مثبت پنج» بنیاد ۱۵ خرداد انجام شده است، جایگزین بسیار مناسبی برای پوشک‌های یک‌بار مصرفی محسوب می‌شود که در حال حاضر برای نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این پوشک‌ها دارای یک جزء حاوی مواد جاذب طبیعی هستند که در هر بار استفاده تعویض می‌شود و جزء دیگر آن‌ها قابلیت استفاده تا ۶ ماه را به شکل متوالی و مستمر دارد و به علت عدم استفاده از هرگونه مواد شیمیایی در فرآیند تولید، به پوست نوزادان هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در توضیح سایر مزیت‌های پوشک‌های بهینه گفت: مادران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی از حساسیت‌های معمول مانند عرق‌سوزی پا و بدن، این پوشک‌های عاری از هرگونه مواد شیمیایی را برای فرزندان خود استفاده کنند. از سوی دیگر، استفاده از این پوشک‌ها باعث کاهش قابل توجه تولید پسماند شده و سلامت جمعی را تامین می‌کنند.

اشراقی تصریح کرد: علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست، استفاده از این پوشک‌ها به لحاظ مالی هم مقرون به صرفه است و به اقتصاد خانواده کمک می‌کند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آغاز توزیع پوشک‌های بهینه عنوان کرد: توزیع این پوشک‌ها به شکل آزمایشی و به همراه بسته‌های لبخند مادری در برخی استان‌های کشور آغاز شده است و گروه تحقیق و توسعه محصول ضمن تماس با خانواده‌های مصرف‌کننده و نظرسنجی، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ایشان را جمع‌آوری نموده و این بازخوردها در ادامه مسیر تولید مورد توجه قرار می‌گیرند و منجر به بهبود کیفیت پوشک تولید شده خواهند شد.

اشراقی در پایان یادآور شد: بسته‌های «لبخند مادری» از سوی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در راستای حمایت از فرزندآوری، جوانی جمعیت و خانواده، به بانوان دارای فرزند چندقلو، زوج‌های دانشگاهی و مادرانی که جزو جامعه هدف بنیاد هستند، اهدا می‌شود.

گفتنی است، مردم و خیرین برای مشارکت در تامین بسته‌های لبخند مادری و پوشک‌های بهینه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا