حضور پروفسور امین در افتتاحیه نمایشگاه مصدق

ریال نیوز : پروفسور حسن امین و تعدادی دیگر از سران جبهه ملی از جمله پروفسور صادق مسرت، در افتتاحیه نمایشگاه پرتره های دکتر محمد مصدق شرکت کردند.

به گزارش ریال نیوز ، پروفسور سید حسن امین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: من از دوران دانشجویی بلکه از زمان دانش آموزی به دکتر محمد مصدق و جبهه ملی گرایش پیدا کردم، زیرا پسر عموی پدرم که شوهر خواهر او هم بود، به نام سید یحیی نظام زاده وکیل پایه یک دادگستری، رئیس مصدقی های شهر زادگاهم سبزوار بود و در غروب روز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سلطنت طلبان خانه او را آتش زدند. من از آن روز خاطرات تلخی دارم، چون جان پدر خود من هم در آن روز به خطر افتاده بود و مادرم با شنیدن این اخبار، جنینی را که در رحم داشت، سقط کرد.

پروفسور امین پس از درگذشت دکتر هرمیداس باوند سخنگوی نام آشنا و محبوب جبهه ملی. شناخته شده ترین شخصیت جبهه ملی در ایران و جهان است. وی قبلاً عضو هیئت رهبری اجرایی جبهه ملی سامان پنجم و رئیس تشکیلات آن بود و اکنون رئیس هیئت اجرایی جبهه ملی سامان ششم است. پروفسور امین خاطرات دکتر مصدق را چهل سال پیش در لندن به اتفاق دکتر همایون کاتوزیان ترجمه و از طریق جبهه ملی خارج از کشور چاپ کرده است. وی همچنین دبیرکل حزب ایران است که از دیرباز ستون فقرات جبهه ملی بوده است.

گفتنی است ؛ در نمایشگاه پرتره مصدق ، ۴۸ تابلو نقاشی به شیوه های مختلف مصدق را نشان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا