تولید به «پول‌پاشی» نیاز ندارد

ریال نیوز : خالق «هلدینگ زر» معتقد است «حمایت» متوقف‌کننده انگیزه است و به‌جای حمایت باید پشتیبانی از تولید جایگزین شود.

به گزارش ریال نیوز ، مرتضی سلطانی، خالق «هلدینگ زر» در گفت‌وگو با اقتصاد سبز با بیان این که «حمایت» متوقف‌کننده انگیزه است و به‌جای حمایت باید پشتیبانی از تولید جایگزین شود تصریح کرد: حمایت یعنی پول پاشی، تشخیص ندادن سره از ناسره، یعنی خلق امکاناتی فقط برای افرادی که دسترسی دارند و رویه‌ای نادرست است.

وی افزود: باید دسترسی را از حوزه تولید جدا و علم، دانش، فناوری و کار تیمی جایگزین شود، آنوقت هر مجموعه‌ای این 4 عامل را گردهم آورد از سوی حاکمیت مورد پشتیبانی قرار گیرد.

سلطانی گفت: در غیراینصورت اگر قرار باشد هر تولیدکننده‌ای که از راه می‌رسد با 10 نفر پرسنل به‌جای توجه به کیفیت تولیدات و بهره‌وری، چشم به حمایت دولتی داشته باشد راه‌ به‌جایی نخواهیم برد.

وی افزود: وقتی حمایت بی‌قید و شرط از تولید در دستور کار مسئولان قرار می‌گیرد، حلقه مفقوده‌ای با عنوان فدا شدن کیفیت و قیمت پدید می‌آید و برای این‌که همه این موارد در یک سبد مدیریت شود، نیاز به اهمیت دادن به پیشران‌های تولید احساس می‌شود تا مزیت‌های نسبی کشور را محقق و عملیاتی کنند.

خالق «هلدینگ زر» با بیان این‌که تولید در همه دنیا ادبیات خودش را دارد و تولید یعنی حرکت تیمی بدون مرز تأکید کرد: اگر فردی بدون دانستن ادبیات تولید وارد این بخش شد هم به خودش آسیب می‌زند و هم منابع ملی را از بین می‌برد.

وی یادآور شد: مجموعه‌های تولیدی که قائم به فرد باشد، چراغش روزی خاموش می‌شود، اما مجموعه‌های تیمی همیشه پابرجا خواهند بود و مالکیت را به نسل بعدی به‌راحتی منتقل می‌کنند.

سلطانی تأکید کرد: ما نباید با سلیقه خودمان برند بسازیم، بلکه باید با توجه به ساختارهای تیمی، ساختارهای حقوقی، مالی و نرم‌افزاری متناسب با ادبیات تولید فعالیت کنیم تا برندمان ماندگار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا