شروع آرام بازار سهام در نخستین روز هفته

به گزارش ریال نیوز، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هشت هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال در ۲۵۸ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۹۶ واحد افزایش به ۶۲ هزار و ۶۱۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۴۰۰ واحد رشد به ۴۱ هزار و ۹۷۸ واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز با ۱۴۴ واحد افزایش به رقم ۲۸۲ هزار و ۹۱۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۵۰۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۲۷۴ واحد افزایش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) و همچنین س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۱۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۴۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۶۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۵۲ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۳۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران و سیمان فارس و خوزستان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۰۳ میلیون و ۹۴۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۳۹۳ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار ۹۸۰ میلیون و ۷۰۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.
در بین تمامی نمادها، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا