شرکت پست ظرفیت جا به جایی ۲ هزارتن کالا را دارد

به گزارش ریال نیوز،رمضانعلی سبحانی فر روزچهارشنبه در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار یزد و محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر خدمات پستی برای مردم به خوبی انجام شود، حجم قابل توجهی از ترددها در شهرها و جاده ها کاهش می یابد و این امر به طور قطع کاهش قابل توجه تصادف را نیز به دنبال دارد.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توزیع موفق کتاب در نمایشگاه مجازی از سوی این شرکت اظهارکرد: رییس جمهوری از این خدمت پستی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه پست می تواند دست واسطه ها را در همه زمینه‌ خدماتی و کالایی قطع کند، افزود: حتی این ظرفیت وجود دارد که کالاهای اساسی مردم را به جای ایجاد صف در فروشگاه‌ها، پست به دست آنها برساند.
وی خاطرنشان کرد: البته لازم است مسوولان استارتاپ‌ها( کسب و کارهای جدید) پای کار بیایند و هر کدام به صورت محصول محور کار کنند و ارسال محصولات خود را به پست بسپارند.
سبحانی فر در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه کدگذاری روستایی انجام می شود.
سبحانی فر در سفر به یزد با تعدادی از نامه رسان های اداره کل پست استان یزد دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

همچنین موزه پست و نخستین گنجینه تمبرشناسی( فیلاتلیک) کشور امروز در مراسمی با حضور معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، استاندار و جمعی از مسوولان محلی در شهر یزد افتتاح شد.

به گزارش ریال نیوزا، سبحانی فر در این مراسم گفت: سومین موزه پست کشور در یزد راه اندازی شد و این استان به دلیل قدمت و پیشینه ای که در زمینه خدمات پستی دارد، شایسته ایجاد چنین موزه ای است.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به پیشینه پست در ایران از زمان هخامنشیان قبل از اسلام تاکنون، افزود: پست یک مجموعه خدمت رسان با تاریخ و پیشینه ارزشمند است که باید این تاریخ و پیشینیه را حفظ کرد.

گزارش دیگری حاکیست مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: در نمایشگاه کتاب امسال که به صورت مجازی برگزار شد، ۳۰۰ هزار کتاب خریداری شده توسط مردم، توسط پست جابجا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره پست استان یزد، رمضانعلی سبحانی فر بعدازظهر چهارشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: پست یک دستگاه قدیمی و جزو اولین دستگاه های دولتی بوده و از دوران امیرکبیر به بعد، خدمات آن به مردم نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به امانتداری به عنوان یک اصل مهم در پست عنوان کرد: اصل ۲۵ قانون اساسی بر امانتداری پست تاکید دارد و ما نیز در صدد حفظ امانتداری پست به هر شکل ممکن هستیم.

سبحانی فر با اشاره به فعالیت‌های پست در دوران شیوع کرونا عنوان کرد: در ایام کرونا زحمات بسیاری توسط نیروهای پست به ویژه نامه رسان‌ها کشیده شد و ۲ هزار نفر از همکاران ما در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شدند و هشت نفر نیز فوت شدند تا مردم در خانه ها بمانند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه خریدهای اینترنتی که توسط مردم در دوران شیوع کرونا انجام شده است، افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد خریدهای مردم از طریق اینترنتی انجام شد زیرا قرنطینه بودند و همکاران ما ارسال را انجام می دادند.

وی عنوان کرد: در مقطعی در این دوران کار سنگینی بر عهده همکاران ما بود و به رغم اینکه دولت دو هفته را تعطیل اعلام کرد، همکاران ما نه تنها تعطیل نشدند بلکه کار آنها دو برابر و شبانه روزی شد.

سبحانی فر با اشاره به خدمات پست به نمایشگاه کتاب یادآور شد: نمایشگاه کتاب همیشه در مصلی برگزار می شد اما امسال این نمایشگاه مجازی برگزار شد و پست، یک میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب خریداری شده به ارزش ۷۰ میلیارد تومان را جابجا کرد که این اقدام توسط رئیس جمهور نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

وی از افتتاح موزه پست در یزد به عنوان یکی از مهمترین برنامه های سفر خود یاد کرد و اظهار داشت: موزه پست امروز به دلیل جهانی بودن یزد همچنین شاهراه بودن یزد در زمینه ارسال مرسولات، راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم گامی در مسیر آشنایی مردم با تاریخ پست باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا