صورت های مالی صنایع انرژی بر نشانگر تامین برق پایدار صنایع است

ریال نیوز : سخنگوي صنعت برق گفت: رشد توليد و سودهاي مطلوب صنايع انرژي بر در دو سال اخير مويد آن است كه در اين مدت انرژي مطلوب و پايداري دريافت كرده اند.

به گزارش ریال نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی تصريح كرد: خوشبختانه در مرداد سال گذشته و در اوج بار تابستان 1402، توليد فولاد ايران در بين كشورهاي جهان بيشترين رشد را داشته و با توجه به افزایش حجم صادرات فولا کشور از سود مطلوبی در صورت های مالی خود برخوردار بوده اند و همين امر مويد آن است كه در زمينه دريافت انرژي برق از رشد مطلوبی برخوردار بوده و انرژی پايداری دريافت كرده اند.

به گفته مديرعامل شركت توانير ميزان رشد مصرف برق صنايع انرژي بر در مرداد سال گذشته حدود 5.5 درصد بود و كمترين ميزان توليد اين صنايع به آذر ماه گذشته مربوط مي شد كه هیچ محدودیتی در تامین برق و انرژی نداشته اند.

رجبي مشهدی در ادامه با تاكيد بر اين كه اگرچه صنعت برق تمام تلاش خود را به كار مي بندد كه انرژي بيشتري به بخش مولد كشور تحويل دهد و اين را جزو مسوولیت‌های خود می داند، تاکید کرد: بنابر بر تكليفي كه در ماده 4 قانون مانع زدايي از توسعه صنعت برق پيش بيني شده است، صنايع انرژي بر بايد حتما خودشان نيروگاه بسازند كه خوشبختانه تعدادي از آنها تاکنون موفق به احداث حدود 1400 مگاوات نيروگاه احداث شده اند كه اين ميزان تا پايان سال جاری به حدود 2 هزار مگاوات خواهد رسيد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این‌که ساخت نیروگاه برای صنایع امتيازاتي در بر خواهد داشت افزود : تعرفه سوخت نيروگاهی، اتصال به شبكه سراسری برق کشور و تكميل بخش بالادست كه نيازمند سرمايه گذاري سنگینی است برای صنعت برق خواهد بود تا بتوانند انرژی پايدار برای تولید داشته باشند.

سخنگوي صنعت برق در پايان تاكيد كرد : همانطور که بخش مولد كشور براي از حرکت نایستادن چرخ توليد به فكر تامين مواد اوليه، فرايندها و ساير موضوعات تولید است، حتما باید به فکر تأمين انرژي مورد نیاز خود نيز باشد و می تواند با احداث نیروگاه عدم النفع و خسارتي احتمالی خود را حداقل نماید، ضمن آن كه صنعت برق خود را مكلف و موظف مي داند كه نیروگاه‌های صنايع را به شبكه سراسری متصل نماید تا در صورتي كه دچار مشکلی در تامین برق و یا قطع برق شدند برای تامین برق خود از شبکه سراسری کمک بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا